תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האם הסמארטפונים באמת הרגו את המצלמות הדיגיטליות?

בשנים האחרונות, נשמעת הטענה שמכשירי הטלפון החכמים מחליפים את מקומן של המצלמות הדיגיטליות ■ האם השינויים הטכנולוגיים באמת הרגו את הקטגוריה?

מצלמה דיגיטלית / צלם: פוטוס טו גו
מצלמה דיגיטלית / צלם: פוטוס טו גו

כבר שנים מסתובבת השמועה על מותן המתקרב של המצלמות הדיגיטליות. התפתחות המצלמות המובנות בטלפונים הסלולריים יצרה את התחושה שמותן של המצלמות הסלולריות מתקרב.

אך לא כך. עד 2011 עלה מספר המצלמות הדיגיטליות שנמכרו מדי שנה, כאשר מה שהחזיק את השוק היו הרזולוציות (מגה-פיקסלים) הגבוהות יחסית למצאי של מצלמות הטלפונים הסלולריים והמחיר - שירד בכל שנה.

בשלב השיא, נמכרו כ-200 מיליון מצלמות דיגיטליות ברחבי העולם, כאשר השחקנים העיקריים הם קנון, נייקון, סוני, פוג'י, אולימפוס, פנסוניק ואחרות.

זהו. זה נגמר, ככל הנראה. על פי בדיקות "דיגיטיימס" הטאיוואני, ירדו מכירות המפעלים המקומיים, המספקים את מרבית המצלמות למותגים המובילים (כקבלני משנה), ב-31.5%. מגמה זו משקפת את המצב במהלך השנה כולה - וההערכה היא שמכירות שנה זו יפחתו בלפחות 21% לעומת שנה קודמת. כמו במקרים רבים, השינויים הטכנולוגיים וחשוב מזה - השינויים בהרגלי הצריכה של המשתמשים, הרגו את הקטגוריה.

אז מה יהיה?

ככל הנראה שוק המצלמות הדיגיטליות יתרכז בעתיד בשני הקצוות - מוצרים של "קצה עליון", כלומר מקצועיים ומקצועיים למחצה, ומוצרים זולים ביותר של "קצה תחתון" - לשימוש חד פעמי. שום מצלמה לא יכולה להתמודד ברצינות ולאורך זמן בעולם בו הצילום והפצתו ו/או העלאתו לרשת הם פעולה אחת, ובנסיבות שבהן הטלפון הסלולרי (החכם) הוא המכשיר המשמעותי ביותר לחייו של הפרט.

מעניין יהיה עם כל שחקני האמצע - וגם עם המותגים המובילים והמבוססים שעסקיהם בנויים מזה שנים על התחום. דווקא קנון, מובילת הענף, יכולה להיות מודאגת פחות (אם השכילה להתארגן) - לחבר המרכזי רווח מרובים מעבר למצלמות דיגיטליות, והיא גם זו שתמשיך להיות, ככל הנראה, שחקן מרכזי בקצה העליון של השוק העתידי (המצומצם).