אינסטגרם סטייל: פייסבוק מוסיפה פילטרים לתמונות שמועלות דרך האייפון

עדכון חדש לאפליקציית האייפון של הרשת החברתית יאפשר למשתמשים להוסיף פילטרים לתמונות בדיוק כמו אינסטגרם ■ פייסבוק רכשה השנה את אינסטגרם תמורת כמיליארד דולר

הרבה גבות הורמו כשפייסבוק רכשה השנה את אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם במיליארד דולר. לא רק העובדה שפייסבוק מהווה בעצמה רשת לשיתוף תמונות אלא בעיקר סכום העתק ששולם (ובהמשך קוזז בהתאם לביצועי המניה). כוונותיה של פייסבוק באשר לעתידה של אינסטגרם ושילובה במערך הרשת החברתית הפופולרית עדיין לא ברור דיו, אך נראה שפייסבוק ממשיכה בשלה ואפילו יוצרת היום תחרות רשמית לאינסטגרם מתוך הבית.

פייסבוק השיקה היום עדכון לאפליקציית האייפון שלה, שמוסיף פילטרים לתמונות שהועלו דרך האפליקציה. הפילטרים מזכירים את אלה של אינסטגרם וכך כביכול מייתרים את הצורך לשתף תמונות מאינסטגרם דרך פייסבוק אלא פשוט לעשות הכול דרך פייסבוק. דרך אופציית העלאת התמונות באפליקציית פייסבוק ניתן לבחור אם להחיל את הפילטרים המיוחדים על תמונות קיימות שהועלו כבר לפייסבוק או לצלם תמונה חדשה.

תוספת הפילטרים לתמונות איננה חדשה לגמרי בפייסבוק. למעשה, עת רכשה פייסבוק את אינסטגרם היא שחררה במקביל אפליקציית צילום נפרדת, Facebook Camera, שהייתה אמורה לזרז העלאת תמונות לרשת החברתית. דרך אפליקציה זו שילבה פייסבוק את הפילטרים המיוחדים והיום, כאמור, הם מגיעים לאפליקציה הבסיסית של פייסבוק. בהמשך, סביר להניח, הפילטרים יגיעו גם לגרסת אנדרואיד.