לייזי ינאי: "אין ספק שנראה עוד פיטורים בהיי-טק בקרוב"

לייזי ינאי, נשיא וריפון ישראל, בתוכנית "בארבע עיניים" עם חגי גולן: "השמאל יפגע בנו קשות אם יקבל סמכות כלכלית" ■ "השמאל רוכב על גל חברתי שלא יחזיק לאורך זמן"

"אין לי צל של ספק שאנחנו צפויים לראות עוד פיטורים בהיי-טק בתקופה הקרובה", כך אומר לייזי ינאי, נשיא חברת וריפון ישראל, בתוכנית "בארבע עיניים" בגלובס TV עם חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס". הראיון עסק בקטר ההיי-טק שחורק לאחרונה, ומה ניתן לעשות בנידון.

לדבריו, "הממשלה לדורותיה לא עשתה מספיק כדי לתמוך בתעשיית ההיי-טק המקומית, דהיינו לתמוך בתוצרי ההמשך של עבודת אנשי ההיי-טק למיניהם. פקידי האוצר אינם משחררים מהתקציב את המענקים הנדרשים, למרות שמשרדי ממשלה אחרים נתנו אותם. צריך פה 'כחלון תעשייתי', אבל כזה שבאמת מוכן בסופו של דבר ללחוץ על ההדק ולשחרר את התשלומים לתעשיינים".

ינאי דיבר גם על ענייני פוליטיקה: "השמאל הפוליטי הישראלי רוכב על גל חברתי שברור מאוד להיכן הוא מוביל אותנו. כאשר השמאל מנהל מדינה, אנחנו רואים את יוון, אנחנו רואים את איטליה, את ספרד, ופורטוגל. אין לחלוטין ספק שבמקום שבו אתה לא יודע לגבות מסים כהלכה, ואתה מחלק קצבאות, ואתה מייצר מקומות עבודה במגזר הציבורי, אתה לא יכול לתמוך בזה לאורך זמן, זה בלתי אפשרי, ולכן גם אני מתנגד גדול מאוד היום לשמאל הישראלי, שלדעתי יפגע בנו קשות, אם איזה שהיא סמכות כלכלית תוטל על כתפיו".

"לפוליטיקאים מאוד נוח לבלבל את כולם ביחד באותו בלנדר, זה מאוד נוח. אנשים כמו גיל שוייד ידעו לעשות כסף בלי לפגוע באנשים שעובדים אצלם, ולהרוויח את כספים ביושר, ולהתעשר ביושר, ואין רע בבן אדם שמתעשר, ואין שום דבר רע בלהיות עשיר אם הצלחת לעשות זאת בכוחות עצמך. יש רע בעשיר שגוזל את כספם של אחרים ע"י תספורות", לדבריו.

צפו בראיון המלא...