מיקרוסופט תובעת את וואן: "הפיצה עותקי תוכנה ללא רישיון"

תובעת 5 מיליון שקל מחברת וואן שילוב מערכות, בעקבות הפצה לכאורה של מחשבים עם מדבקות אותנטיקציה מזויפות של Windows 7 Professional

חברתמיקרוסופט תובעת 5 מיליון שקל מחברת חברת וואן שילוב מערכות, חברת-בת של ספקית שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות (וואן תוכנה לשעבר), בעקבות הפצה לכאורה של מחשבים עם מדבקות אותנטיקציה מזויפות של מערכת ההפעלה Windows 7 Professional.

ענקית התוכנה הגישה הבוקר (א') תביעה לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עו"ד עודד שטייף, סידס ושות', בה היא מאשימה כי "הנתבעים מפרים ברגל גסה את זכויות התובעת ומתעשרים שלא כדין על חשבונה".

מיקרוסופט, אשר טוענת בתביעה כי נעזרה בחוקרים פרטיים להוכחת המקרה, מצהירה כי "לתובעת מידע מבוסס באופן מובהק, המצביע כי בעסקה של הנתבעת מתבצעות הפרות קשות של זכויותיה. נראה כי הנתבעת רומסת באופן שיטתי את זכויותיה של התובעת. הנתבעת מוכרת מחשבים עם מדבקות אותנטיקציה מזויפות עליהם מותקנים עותקי תוכנה מתוצרת התובעת ללא רישיון".

וואן שילוב מערכות היא זרוע שיווק מוצרי החומרה של וואן טכנולוגיות. המדבקות בהן מדובר מצורפות לכל רכישה של מחשבים בהם מותקנת כבר תוכנה באמצעות הסכמי OEM בין מיקרוסופט לספקיות החומרה.

לטענת מיקרוסופט, החוקרים מטעמה מצאו כי המדבקות שצורפו למחשבים שנרכשו על-ידי החוקרים הפרטיים היו מיועדות לכאורה עבור חברת לנובו, אולם הודבקו על מחשבים מתוצרת HP.

במקרה שבית המשפט יקבל את דרישתה של מיקרוסופט, תהיה ההשפעה הפיננסית מהותית לגבי הביצועים של וואן טכנולוגיות. רווחיה של וואן ממכירת כלל מוצרי תשתיות החומרה הסתכמו בכ-11 מיליון שקל במחצית 2012. סך הרווח הנקי של החברה לתקופה זו עמד על כ-25 מיליון שקל.

מחברת וואן נמסר בתגובה: "חברת-הבת וואן שילוב מערכות קיבלה בהפתעה את כתב התביעה, והיא בוחנת את הטענות העולות ממנו. עם זאת, מעיון ראשוני בתביעה נראה כי חברת-הבת פעלה כשורה בכל הנוגע לטענות העולות מהתביעה, וכי בכל מקרה סכום התביעה הינו מופרז, ולא נראה כי מתקיים קשר כלשהו בינו לבין היקף הנזקים הנטענים על-ידי התובעת עצמה".