ביהמ"ש: האב משחק פוקר בלילות? הילד יכול לישון אצלו

החלטת ביהמ"ש לענייני משפחה ניתנה בתיק של בני זוג שהתגרשו ולהם ילד משותף אחד ■ האישה ביקשה למנוע את הרחבת הסדרי הראייה של הילד עם אביו

האם אב גרוש המשחק פוקר אינו זכאי להסדרי לינה של ילדיו בביתו? לשאלה זו נדרש בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב, כאשר אישה ביקשה למנוע הרחבה של הסדרי הלינה של בנה אצל אביו.

לאחר דיון בסוגיה, הורה השופט יהורם שקד על קיום הסדרי הלינה והרחבת מסגרת הסדרי הראייה, וציין כי "בית המשפט לא מצא כי האב מכור למשחקי פוקר או כי משחקים אלה יפגעו בילד בשהייתו אצלו... וכי מה מבקשת האם שיוחלט, כי עד אשר לא יוכיח האב באותות ובמופתים כי איננו נותן ידו בקלפים או בשימוש בסמים, עד אז לא ילון הילד אצלו?"

החלטת בית המשפט ניתנה בתיק של בני זוג שהתגרשו ולהם ילד משותף אחד. האישה ביקשה למנוע את הרחבת הסדרי הראייה של הילד עם אביו, ובעיקר לא הייתה מעוניינת כי ילון אצלו באמצע השבוע. בין היתר טענה האם כי האב משחק בביתו פוקר בשעות הערב ושותה משקאות אלכוהוליים, ואף העלתה רמיזות לאפשרות שימוש בסמים. על רקע זה, טענה, אין זה ראוי שהילד ישהה בבית האב.

לאחר בחינת תסקיר הרווחה, דחה השופט יהורם שקד את טענות האם וקיבל את עמדתה של עו"ד רות דיין-וולפנר, שייצגה את האב. ממצאי התסקיר העלו כי קיים קשר חם, אוהב ועמוק בין הילד לבין אביו. האב עובד, ותנאי מגוריו נמצאו נאותים ביותר.

השופט מתח ביקורת על האם שהעלתה כל טענה אפשרית כדי למנוע את הרחבת הסדרי הראיה והלינה, כפי שהוסכם עליהם בעבר, וציין כי "בהסכם הגירושים הסכימה האם ללינת הילד בסופי שבוע מיום שישי ועד ליום א', ואילו באמצע השבוע היא חוששת לשלומו של הילד..? האם קלפים או סמים או שתייה חריפה ניתנים לשימוש רק באמצע השבוע, להבדיל מסופי שבוע.... ניכר כי אין צורך להשיב".

עוד ציין השופט כי חבל שהאם מנסה לנכס את הילד לעצמה בשעה שיש לו אב שאוהב אותו, וכי האב עצמו אהוב מאוד על הילד, והדבר רק מיטיב עם הילד.