מוצא גופתו של מג'די חלבי ז"ל תובע 40 מיליון שקל מהמדינה

איברהים קוזלי דורש את הפרס הכספי שהובטח למוסר מידע שיוביל למציאת החייל

איברהים קוזלי מעוספיה, האדם שמצא את גופתו של החייל מג'די חלבי ז"ל, מבקש מבית המשפט לקבוע כי הוא זכאי לקבל פרס כספי תמורת המידע וגילוי גופתו של החייל הנעדר.

קוזלי, שמצא לפני כחודש את שרידי גופתו של חלבי, שהיה נעדר במשך יותר מ-7 שנים (ממאי 2005), הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך כ-40 מיליון שקל נגד המדינה, משרד הביטחון ועמותת "לחופש נולד".

לטענתו, הנתבעות צריכות למלא את ההבטחה שהתחייבו לה על גבי שלטי חוצות שהתנוססו בארץ - להעניק למי שיביא מידע על גורלו של חלבי פרס כספי בסך 10 מיליון דולר.

קוזלי טוען בתביעתו כי המדינה ומשרד הביטחון אחראים אף הם למתן הפרס, הואיל והן מימנו את עמותת "לחופש נולד" האחראית בפועל לפרסומים על הפרס.

בשיחה עם חדשות ערוץ 2 אמר היום בא-כוחו של קוזלי, עו"ד גל אמיר, כי התביעה לא נועדה רק כדי לגרוף רווח כספי, וכי יש לה גם חשיבות עקרונית ויהיו לה השלכות עתידיות.

"אם אני קצין מודיעין בסוריה ורואה שמובטחים מיליונים תמורת חייל נעדר - במקום ליפול בידי המשטר העלאווי אני אחליט, כקצין מודיעין סורי שיודע על מקום הימצאו, למסור את המידע. אבל אם אנחנו לא משדרים רצינות - זה לא יקרה".