מסביב לעולם: קבלו את כל האירועים המעניינים השבוע בעולם

13 עד 19 בנובמבר: אירועים באמריקה לכבוד חג ההודיה, שווקים בגרמניה ובכל אירופה לקראת חג המולד, ובתאילנד במקדש San Pra Kan מתקיים משתה לקופים

אמריקנה, תרנגול ההודו הברווז

מדי שנה, ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר, חוגגים האמריקאים את חג ההודיה - מסורת מקומית שזכתה לאין-ספור הנצחות בסרטים ובסדרות טלוויזיה אמריקאיות (בקנדה, אגב, חוגגים ביום שני השני של החודש). ברוב הערים הגדולות מתקיימות ביום הזה תהלוכות גדולות, עם מוזיקה, עם בובות ענק ועם עשרות אלפי צופים, כשהידועות ביותר מתקיימות בניו יורק ובשיקגו.

אמריקה שמחוץ לערים הגדולות חוגגת אחרת. בעיר שטוטגרט שבמדינת ארקנסו, למשל, מקיימים את האליפות הבינלאומית לקריאות ברווז (World Duck Calling Championship). משעשע ככל שזה נשמע, מדובר באירוע רציני, עם חבר שופטים, עם תקנון מחמיר ועם פרס של 15 אלף דולרים למי שיצליח לחקות קריאות ברווז - קריאת ברכה, חיפוש מזון וקריאת הזדווגות - באופן המשכנע ביותר. ההתעניינות הזאת בחיי הברווזים אינה נובעת משימור הטבע אלא דווקא להפך - הספורט המקומי הוא ציד ברווזים. לאירוע מגיעים יותר משישים אלף צופים, והוא מתקיים ברציפות מאז 1936. לצפייה בביצועיו של הזוכה בתחרות של השנה שעברה סרקו את הברקוד.

חג ההודיה: 22 בנובמבר

אליפות חיקוי ברווזים: 24-17 בנובמבר

קדם כריסמס, עושים שוק

החודש שלפני חג המולד בכל ארצות העולם הנוצרי מספק הרבה אטרקציות, מה שגורם גם ליהודים טובים ליהנות ממסורת שוקי חג המולד ומאווירת הפולקלור הפורחת בימים אלה באירופה - קישוטים, תפאורה, נרות, אוכל מסורתי, שתייה לא פחות מסורתית, ומופעים המתקיימים בכיכרות שוק עתיקות ויפות.

רק בגרמניה לבדה יש יותר מ-2,500 שווקים כאלה (Christkindlesmarkt), ויותר ממאתיים אלף מבקרים מרחבי העולם פוקדים את האטרקציה. בכל אזור יש מסורות מקומיות קצת שונות. כאן שותים סיידר תפוחים אלכוהולי, שם תפוחים אפויים, פה לחם צימוקים מיוחד, ועוד ועוד.

איפה: אירופה בכלל, גרמניה בפרט

מתי: בין 23 בנובמבר ל-23 בדצמבר

טקס, משתה הקופים

לנוסעים לתאילנד החודש מומלץ לנסוע אל העיר Lopburi כדי לצפות בטקס מיוחד במינו: ביום ראשון האחרון של נובמבר, מתקיים במקדש San Pra Kan משתה לקופים, שבמהלכו מגישים להם המקומיים, על שולחן ערוך לתפארת, מזנון עשיר הכולל פירות, בעיקר בננות, ביצים קשות, מלפפונים ואפילו משקאות קלים.

בשנה שעברה הוגשו לא פחות מאלפיים קילוגרמים של פירות. מאות קופים נוהרים למסיבה, וגם מספר דומה של תיירים המצלמים את האירוע. האמונה המקומית גורסת שיחס טוב לקופים מביא מזל טוב לשנה כולה, בעוד פגיעה בהם תביא מזל ביש.

איפה: Lopburi, כתשעים קילומטרים מבנגקוק

מתי: 25 בנובמבר