הקרב על נינט: זרמון תובע 7 מיליון שקל מאדלר-חומסקי

טוען לגניבת קריאייטיב בקמפיין דלתא בכיכובה של נינט טייב, שלדבריו "נבחרה לקמפיין בהמלצת משרד זרמון ובתיווכו הבלעדי" ■ חומסקי: "התביעה מגוחכת"

משרד הפרסום זרמון DDB של אילון זרמון תובע 7 מיליון שקל ממשרד אדלר-חומסקי&ורשבסקי, בטענה לגניבת קריאייטיב ומהלכי מיתוג נוספים עבור קמפיין דלתא בכיכובה של הזמרת נינט טייב.

בתביעה שהגיש הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין אופיר צברי, דיבון פרקש ורעות קמוס ממשרד צברי יובל, טוען זרמון DDB כי אדלר-חומסקי ביצעו שורה של עוולות, במסגרתן נגזל ממשרד הפרסום זרמון קמפיין פרסום חדשני שהגה, ערך ובנה בעבור חברת דלתא, בהשקעה ובמאמצים מרובים וביצירתיות אין-קץ.

"אדלר-חומסקי, בהובלת אייל חומסקי, התנהג בצורה נכלולית ומבישה, בלתי מקובלת, בלתי לגיטימית, דורסנית וחסרת תום-לב באופן קיצוני, כאשר השתמש בפרסומות בעיתונים, בשלטי חוצות ובחנויות דלתא, במותגים שהומצאו על-ידי זרמון, על כל המאפיינים הכרוכים בהם", נטען בתביעה.

לדברי התובעים, "נינט טייב נבחרה להוביל את הקמפיין בהמלצת משרד זרמון ובתיווכו הבלעדי. משרד זרמון הוא שפעל ליצור את ההסכם בין דלתא ונינט... זרמון אף אוים כי אם ינקוט בהליכים משפטיים, ייגרם לו ולמשרד הפרסום נזק, כי הוא יושמץ בריש-גלי, וייפגעו עסקיו", נטען בתביעה.

עוד טוען זרמון DDB בתביעה כי במסגרת אותה התנהגות קלוקלת ובלתי חוקית, לא בחלו אדלר-חומסקי באמצעים, עת שחצו כל גבול של הגינות בסיסית והפרו כל כלל של תחרות עסקית הוגנת.

"אדלר-חומסקי גזלו את הקמפיין בביריונות ובנכלוליות, ולא היססו בדרכם, בין היתר, לרמוס את זכויות היוצרים של התובעות ולהפרן בריש-גלי; לעשות עושר על חשבונן של התובעות שלא כדין; לגזול מהן מוניטין שלהן; להוליכן בכחש ובחוסר תום-לב (ובמיוחד עשה כן אייל חומסקי בעצמו); להפר את המוסכם עימן, כמו גם את כל מה שנחשב למקובלות עסקיות ידועות ומוכרות בתעשיית הפרסום בישראל", נטען.

לדברי זרמון DDB, דלתא הייתה שותפה במידה רבה למהלכיו של אדלר-חומסקי, אך הוא החליט שלא לתבוע את דלתא, כחלק ממדיניות לא להגיש תביעות נגד לקוחות.

על-פי התביעה, הרקע לגזילה לכאורה של קמפיין דלתא על-ידי אדלר-חומסקי היה פירוק השותפות בין אילון זרמון להדר גולדמן בשלהי 2011. לדברי זרמון, באותה עת פנה אליו אייל חומסקי והציע לו להיכנס עמו לשותפות לרכישת חלקו של גולדמן במשרד. לטענת זרמון, הוא ניאות לבחון את הצעתו של חומסקי לשיתוף-פעולה, ובמסגרת המשא-ומתן ביניהם חשף בפניו פרטים מסחריים שונים, כולל את המידע בדבר קמפיין דלתא.

"משא-ומתן שכזה ו'התערטלות' שכזו בפני מתחרה מוביל בשוק הפרסום, היו על רקע אמון שנתן זרמון במצגיו של חומסקי בדבר רצינות כוונותיו להיכנס כשותף במתווה זה או אחר, ועל יסוד התחייבותו של חומסקי כי לא ייעשה כל שימוש במידע אלא לצרכי העסקה הצפויה", כתב זרמון.

לטענתו, כאמור, חומסקי הפר את ההבטחה ועשה שימוש במידע שקיבל במהלך המשא-ומתן שלא הבשיל, כדי לגזול ממנו את קמפיין דלתא.

אייל חומסקי מסר בתגובה כי התביעה טרם הגיעה לידיו, "אך על פניו התביעה נראית מגוחכת וקנטרנית, ואם היא 'יצאה מבית היוצר של זרמון', כל בר-דעת מבין שהיא בעייתית".

עורכי הדין צברי ופרקש מסרו בתגובה בשם קבוצת זרמון DDB: "הניסיון להשמיץ באופן אישי את זרמון הוא ניסיון שקוף להסית את תשומת-הלב מהעניין - חומסקי גנבו קריאייטיב של זרמון DDB וייחסו אותו לעצמם, ועל כך יש לשלם. התביעה מדברת בעד עצמה ומבוססת על מסמכים מאירי עיניים. הכול יתברר לאשורו בבית המשפט".