הראל הפרישה כ-40 מיליון ד' להפסד בפלאזה וגאס

בשעה שנוחי דנקנר ויצחק תשובה נוטשים את הפרויקט המגלומני פלאזה לאס וגאס, לאחר שמחקו בו כ-600 מיליון דולר הון עצמי, מגלים דוחות הראל כי הקבוצה מחקה כ-80% משווי הלוואה שהעמידה לפרויקט

בשעה שנוחי דנקנר ויצחק תשובה נוטשים את הפרויקט המגלומני פלאזה לאס וגאס, לאחר שמחקו בו כ-600 מיליון דולר הון עצמי, מגלים דוחות הראל כי הקבוצה מחקה כ-80% משווי הלוואה שהעמידה לפרויקט.

ב-2007 העמידה הראל הלוואה של כ-50 מיליון דולר ליזמי הפרויקט, ממנה הופרשו עד היום כ-40 מיליון דולר להפסד. הלוואה בהיקף דומה העמידו הבנקים הפועלים ומזרחי-טפחות יחדיו.

ההלוואות לדנקנר ותשובה שימשו לרכישת קרקע ברחוב הראשי ("הסטריפ") של עיר ההימורים, תמורת כ-1.2 מיליארד דולר, השקעה שמחציתה בוצעה בהון עצמי והיתרה בהלוואה. הקרקע יועדה להקמת פרויקט מלון וקזינו, שלא יצא לפועל מעולם. לאחרונה החל קונסורציום המממנים בהליכים לחילוט הקרקע, לאחר שדנקנר ותשובה לא עמדו בתנאי המימון.

דנקנר ותשובה אינם הטייקונים היחידים שהסבו הפסדים להראל בשנה האחרונה. כזה הוא גם יוסי מימן, בעלי חברת תיווך הגז המצרי EMG. בשנת 2007 הובילה הראל קבוצת גופים מוסדיים, שרכשו מניות EMG לפי שווי מנופח של כ-2.2 מיליארד דולר. בתחילת השנה נסתם הגולל על השקעה זו, לאחר שממשלת מצרים ביטלה באופן חד צדדי את הסכם אספקת הגז, והראל נדרשה למחוק את מלוא השקעתה ב-EMG, שעמדה על 27 מיליון דולר.

רווח של 166 מ' ש' להראל ברבעון; "אנו קבוצת הביטוח המובילה"

בשלושת הרבעונים הראשונים נרשם גידול של כ-8% בפרמיות, לכ-6.8 מיליארד ש' *בית ההשקעות הראל פיננסים הציג שחיקה של כ-16% בהכנסות

דוחות כספיים חזקים לקבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר. ברבעון השלישי הציגה החברה רווח נקי של כ-166 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובחודשים ינואר-ספטמבר רשמה זינוק של כ-135% ברווח הנקי לכ-336 מיליון שקל.

בשקלול רווחי השקעה שנזקפו להון, מציגה הראל רווח כולל רבעוני של 262 מיליון שקל. הרווח הכולל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הגיע לכ-492 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השיפור בתוצאות הקבוצה, בניהולם של מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, נבע בעיקר מהתשואות החיוביות בשוקי ההון, כשהחברה הציגה בנוסף שיפור בתוצאות החיתומיות.

הרווח הכולל של הראל מתחילת השנה גבוה בכ-230-320 מיליון שקל מהרווח הכולל שהציגו שתי מתחרותיה הגדולות - מגדל וכלל ביטוח - מתחילת השנה. על הרקע הזה אמר היום המנכ"ל המשותף סיבוני, כי "הדומיננטיות של הקבוצה בשלושת תחומי הביטוח המרכזיים - ביטוח בריאות, כללי ופנסיוני, מהווה יתרון משמעותי לחוסנה של הראל ולמיצובה כקבוצת הביטוח והפיננסים המובילה".

הראל הציגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה גידול של כ-8% בפרמיות, שהסתכמו בכ-6.8 מיליארד שקל, ובנטרול פרמיות חד-פעמיות הסתכם הגידול בכ-7%, לסך של כ-6.7 מיליארד שקל.

ברבעון השלישי לבדו רשמה הראל גידול של 9% בפרמיות לכ-2.3 מיליארד שקל.

רווחיות בחיסכון לטווח ארוך

הצמיחה החדה ביותר בפרמיות נרשמה בתחום ביטוחי הבריאות, בו נרשמו מתחילת השנה פרמיות בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקל (עלייה של כ-16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד). בביטוח כללי נרשם גידול צנוע יחסית של כ-3% בפרמיות, לכ-2.15 מיליארד שקל, ובביטוחי החיים נרשמה צמיחה של כ-6% לפרמיות של כ-2.4 מיליארד שקל.

כל שלושת תחומי הפעילות במגזר החיסכון לטווח ארוך - ביטוח חיים, פנסיה וגמל - היו רווחיים, והמגזר הניב להראל רווח כולל לפני מס של כ-207 מיליון שקל, לעומת הפסד בתקופה המקבילה. אפרופו עסקי ביטוח החיים, בהמשך להפסד שרשמה במחצית הראשונה של השנה, הראל הושפעה גם ברבעון השלישי משינוי אומדני תוחלות החיים שהוביל האוצר לפני מספר חודשים, כשרשמה הפסד של כ-9 מיליון שקל לאחר מס. בסוף אוקטובר, הראל שבה לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים.

בתחום הבריאות הראל הציגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח כולל של כ-194 מיליון שקל, לעומת 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר מגזר הביטוח הכללי הניב רווח כולל של כ-217 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-18 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

בית ההשקעות הראל פיננסים הציג שחיקה של כ-16% בהכנסותיו, שהסתכמו מתחילת השנה בכ-148 מיליון שקל. הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מירידה בדמי הניהול הממוצעים בקרנות הנאמנות, וכן מירידה בהכנסות משירותי ברוקראז', עקב ירידה במחזורי המסחר ובפעילות של לקוחות עצמאיים של הראל פיננסים מסחר, שמכירתה צפויה להסתיים בקרוב. פעילות השירותים הפיננסיים הניבה להראל רווח רבעוני לפני מס של כ-3 מיליון שקל - כמחצית מהרווח ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם הרווח לפני מס בכ-13 מיליון שקל - קיטון של כ-46%.

הראל
 הראל