רה"מ נתניהו עם הכי הרבה שיחות באינטרנט; רובן שליליות

עפ"י מדד חדש שמנתח את היקף השיחות בפייסבוק, בטוויטר, בבלוגים ובשאר אמצעי המדיה החברתית, נתניהו הוא הפוליטיקאי הכי מדובר ברשת בשבוע האחרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הפוליטיקאי הכי מדובר באינטרנט בשבוע האחרון - כך עולה ממדד חדש שמנתח את היקף השיחות בפייסבוק, בטוויטר, בבלוגים ובשאר אמצעי המדיה באינטרנט בישראל. המדד נערך על-ידי חברת הניטור tracx עבור "גלובס".

המדד החדש, שנתוניו מופיעים גם באתר האינטרנט של "גלובס", מנתח את השיחות סביב הפוליטיקאים הבולטים בשבוע האחרון - הן מבחינת פעילותם בביצה הפוליטית לקראת והן מבחינת היקף השיחה והפעילות סביבם באינטרנט.

היקף השיחות כולל פוסטים, סטטוטים וציוצים שכתבו הפוליטיקאים עצמם והגולשים. כמו כן, הנתונים כוללים את האינטראקציה שפוסטים אלה מייצרים ברמת לייקים, ציוצים חוזרים, תגובות וכדומה.

בשבוע שכלל פריימריז בליכוד ופרישה של שר הביטחון בממשלתו, היקף השיחות בהקשר של נתניהו עמד על 128.5 אלף שיחות. על אף ההיקף הרב של השיחות, מרביתן (54%) היו שליליות, ורק 9% חיוביות (השאר, 37%, ניטרליות).

אחד הפוסטים שזכו לרמת האינטראקציה מהגבוהות ביותר בשבוע האחרון הוא סטטוס בפייסבוק שכתב נתניהו, ובו הוא מודה לאהוד ברק על פועלו בפוליטיקה עם היוודע עצם פרישתו מהממשלה. הפוסט זכה ללמעלה מ-5,500 אינטראקציות שונות בפייסבוק.

ברק עצמו זכה השבוע להיקף של 60 אלף שיחות - זינוק משמעותי של 85% לעומת השבוע שעבר, זאת הודות להודעה על פרישתו מהפוליטיקה. 35% מהשיחות היו שליליות, ורק 8% היו חיוביות.

מעניין לראות מהניתוח שהסטטוס בפייסבוק הרשמי של ברק, שבו הוא מודיע על פרישתו, הגיע למקום התשיעי בלבד ברמת התגובות והאינטראקציה מצד הגולשים - הרבה אחרי סטטוסים באותו נושא של נפתלי בנט, נתניהו, ציפי לבני ואפילו העמוד של התוכנית "מצב האומה".

עוד דמות שבלטה השבוע היא ציפי לבני, שהודיעה על חזרתה לפוליטיקה אחרי היעדרות קצרה והקמת מפלגת "התנועה". לבני הניבה 45.5 אלף שיחות באינטרנט בשבוע האחרון, כשבאופן טבעי, יום רביעי, שבו הודיעה לבני על חזרתה, היה היום הפעיל ביותר מבחינת כמות השיחות ברשת.

בין הפוליטיקאים הנוספים שבלטו בשבוע האחרון אפשר לציין את דני דנון. חבר הכנסת מהליכוד זכה לקפיצה של מאות אחוזים בהיקף השיחות עליו ברשת בעקבות ההפתעה בפריימריז השבוע, שהביאה אותו למקום החמישי ברשימה.

פוליטקאי נוסף שבלט השבוע הוא הכוכב העולה של הימין, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שיצר השבוע 61 אלף שיחות ברשת ובמפתיע משך פחות ביקורת ודיבור שלילי מאשר שאר הפוליטיקאים המובילים (25% מהשיחות).

תנועת הגולשים
 תנועת הגולשים