מדנס ואיילון מציגים: פוליסת ביטוח דירקטורים אישית

הפוליסה החדשה נרכשת ישירות ע"י הדירקטור או נושא המשרה והוא בעל הפוליסה, שלא כמו בפוליסות הקיימות בהן החברה היא בעלת הפוליסה והמבוטחת

הגידול בדרישות הרגולטוריות והערכיות המושתות על הדירקטורים ונושאי המשרה בחברות בישראל, כמו גם בנכונות של המשקיעים לתבוע עמידה בדרישות הללו, מחזקים את הצורך של נושאי המשרה הללו ברשת ביטחון שתגן עליהם מתביעות משפטיות. לתווך הזה נכנסות עתה סוכנות הביטוח מדנס, שבשליטת שוקי מדנס ובניהול בנו אוהד, וחברת הביטוח איילון, בניהול אמיל וינשל, שמשיקות לראשונה בישראל פוליסת דירקטורים אישית שהולכת עם הדירקטור ולא עם החברה בה הוא מכהן.

בשני הגופים הביטוחיים מציינים כי "הפוליסה מיועדת לתת בטחון אישי לדירקטור ולנושא המשרה במקרים בהם פוליסת הביטוח של החברה אינה מגנה עליהם ו/או במקרים בהם פוליסת הביטוח של החברה מוצתה", ומוסיפים ש"היתרונות הגלומים בפוליסה החדשה מקורם בכך שהיא נרכשת ישירות על ידי הדירקטור או נושא המשרה ועל כן הוא בעל הפוליסה שלא כמו בפוליסות הקיימות בהן החברה היא המבוטחת ובעלת הפוליסה".

הפוליסה האישית החדשה מאפשרת לדירקטור המבוטח להכריע בכמה דירקטורים הוא מעוניין להיות מבוטח ואת גבולות האחריות שהוא רוצה להבטיח. הפוליסה כוללת, בין השאר, כיסוי בגין אחריות אישית שתושת על המבוטח לרבות מימון הוצאות הגנה משפטית במקרה של תביעה בגין רשלנות ו/או ביצוע מעשה שלא כדין במסגרת כהונתו.

ההצטרפות לביטוח נעשית על סמך חיתום אישי כאשר גבולות האחריות של חברת הביטוח הינם בין 250 אלף דולר למיליון דולר ועד 6 חברות פרטיות או ציבוריות בהן הוא מכהן. המחיר תלוי בתנאי ההתקשרות של המבוטח המסוים ונעים החל מ-1,500 שקל לשנה.

לדברי אוהד מדנס, "אנחנו רואים בפוליסת הדירקטורים ונושאי המשרה האישית פתרון מתבקש והכרחי לסביבה העסקית והרגולטורית הקשה בה פועלים לקוחותינו". עודד צסרקס, סמנכ"ל ומנהל אגף ביטוח כללי באיילון, הוסיף ש"מוצר ייחודי זה מעניק הגנה ייחודית ואטרקטיבית לנושא המשרה ובני משפחתו, בו בזמן כי החשיפה לתביעות אישיות כנגד נושאי המשרה הולכת וגדלה כל העת".