נעילה שלילית בבורסה: מלאנקוס צללה 5.9%, רציו ב-3.9%

"גלובס" חשף אמש כי לאומי יצטרך למכור 4.5% ממניות החברה לישראל ■ הערכות: בהיתר "גל" מצויים ככל הנראה 3 TCF גז טבעי ■ הצוק הפיסקלי בארה"ב ומשבר החוב העיבו על המסחר באירופה

הבורסה בת"א "ישרה קו" עם שוקי חו"ל והמסחר ננעל היום (ג') בירידות. אמש בוול סטריט ננעלו המדדים בירידות לאחר פרסום קריאה מאכזבת של מדד מנהלי הרכש לחודש נובמבר וכן בעקבות מבוי סתום במו"מ לפתרון הצוק הפיסקלי. באסיה נפלה הבורסה בסין לשפל של כמעט 4 שנים. מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-910 מיליון שקל.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב ירד באוקטובר מתחת לרמה של 50 נקודות, מה שמעיד על התכווצות בפעילות הייצור בנובמבר. המדד היה נמוך מתחזיות האנליסטים. זאת, בתוספת ההצעה שהגישו הרפובליקנים במסגרת המו"מ על הצוק הפיסקלי, הצעה שמלמדת על הפערים הגדולים בינם לבין הנשיא ברק אובמה, גררו את וול סטריט לירידות אמש. הירידות חלחלו הבוקר גם לאסיה.

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מסבירים שאם הקונגרס מעוניין לפתור את בעיית הצוק הפיסקלי החודש, עליו להציג הסכם עד ה-18 בדצמבר. בעיתון מציינים כי צפוי מו"מ אינטנסיבי בין הדמוקרטים לרפובליקנים החל משבוע הבא. עם זאת, גם אם יושג פתרון לצוק הפיסקלי, ישנן משוכות אחרות לעבור בתקופה הקרובה כמו העלאת תקרת הגירעון והשגת הסכם מימון חדש לממשלה. (לסיפור המלא)

בישראל לא פורסמו היום נתוני מאקרו מהותיים כך שהמשקיעים יתמקדו בעיקר בנעשה בחו"ל. גם בארה"ב לא יפורסמו היום נתוני מקרו והסוחרים ימשיכו להגיב להתפתחויות סביב הצוק הפיסקלי. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט נסחרים היום ביציבות.

מבין המניות הבולטות היום בת"א, החברה לישראל ובנק לאומי ריכזו עניין רב לאחר ש"גלובס" חשף כי לאומי יצטרך למכור 4.5% ממניות החברה לישראל השוות היום יותר מ-900 מיליון שקל. זאת, בשל הוראות בנק ישראל הנוגעות לאימוץ כללי באזל 3. (לסיפור המלא)

מניית אי.די.בי המשיכה להיסחר על רקע המגעים שהיא מנהלת עם מחזיקי האג"ח שלה באשר לתשלום של 65 מיליון שקל ב-20 בדצמבר. מחזיקי האג"ח הציעו לקבוצה לדחות את התשלום לחודש מארס ובתמורה נוחי דנקנר יזרים לאי.די.בי 120 מיליון שקל במידה ואדוארדו אלשטיין יממש את האופציה להשקיע 75 מיליון דולר נוספים בגנדן.

חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית גלינה, המתמחה ביצירת טיפולים לסרטן, הודיעה היום (ג') על חתימת הסכם מסחור עם חברת טבע למסחור תרופת ה-NeuVax שלה לטיפול בסרטן השד בישראל.

מניית אלעד קנדה נסחרה על רקע הצעת הרכש של החברה האם אלעד גרופ, המציעה למחוק אותה מהמסחר במחיר של 14.78 שקל למניה. (לסיפור המלא)

בסקטור הגז-נפט, מניות "לוויתן" - רציו , דלק קידוחים ואבנר - המשיכו להגיב לכניסתה של וודסייד כשותפה במאגר הגז. רציו הגיבה גם לחשיפת "גלובס" על היתר "גל", בו נמצאים ככל הנראה 3 טריליון רגל מעוקבת של גז. (לסיפור המלא)

הזדמנות ישראלית הגיבה לחשיפת "גלובס", לפיה וודסייד, שרק אתמול דווח כי תיכנס כשותפה ב"לוויתן", מתעניינת גם בכניסה לרישיונות "פלאג'יק". (לסיפור המלא)

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]