הערכות: הפד ישיק תוכנית רכישות אג"ח חדשה בשבוע הבא

כלכלנים בוול סטריט מעריכים שהפד ירכוש אג"ח ממשלתיות ב-45 מיליארד דולר מדי חודש, בנוסף לרכישות אג"ח מגובות משכנתאות ב-40 מיליארד דולר בחודש

הפדרל ריזרב, בראשות היו"ר בן ברננקי, צפוי להשיק בשבוע הבא תוכנית רכישות אג"ח ממשלתיות חדשה במטרה לתמרץ את הכלכלה - כך מעריכים אנליסטים בוול סטריט.

לפי דיווח בסוכנות רויטרס, כלכלנים רבים מעריכים כי יכריז על רכישת אג"ח ממשלתיות ב-45 מיליארד דולר מדי חודש, בנוסף לתוכנית QE3 במסגרתה הוא רוכש אג"ח מגובות משכנתאות ב-40 מילארד דולר מדי חודש. פגישת הפד תתקיים ב-11-12 בדצמבר. אם תחזיות האנליסטים יתממשו, הרי שהפד ירכוש מדי חודש אג"ח ב-85 מיליארד דולר אל תוך שנת 2013.

תוכנית ה"אופריישן טוויסט" של הפד, במסגרתה הוא מוכר אג"ח ממשלתיות קצרות טווח וקונה אג"ח ארוכות טווח, תגיע לסיומה בסוף השנה, ומכאן האפשרות שהוא ישיק תוכנית חדשה כדי להמשיך לקנות אג"ח ממשלתיות.

"אנו צופים סטאטוס-קוו", אמר לרויטרס לורנס מאייר מ-Macroeconomic Advisers. "אנו צופים שרכישות האג"ח יימשכו".

רכישות האג"ח מצטרפות להודעת הפד כי הוא יותיר את הריבית ברמה אפסית לפחות עד אמצע שנת 2015, עדות למדיניות המוניטרית המרחיבה האגרסיבית שלו. חלק מהכלכלנים מאמינים כי ברננקי עשוי להכריז על רכישות אג"ח בהיקפים גדולים יותר על מנת להפתיע את השוק ולהוריד את הריביות והתשואות.

"אם השוק מצפה ל-45 מיליארד דולר, אולי הפד ירכשו ב-60 מיליארד כדי להסעיר את השוק ולדחוף את הריביות מטה", אמר טורסטן סלוק מדויטשה בנק.

שיעור האבטלה בארה"ב עומד על 7.9% ובפד מנסים להוריד אותו באמצעות כלים מוניטריים. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בקצב של 2% בלבד בשנה הבאה.