אופ"א הודיעה: יורו 2020 יערך במספר מדינות ביבשת

פלאטיני ממשיך לזעזע את הכדורגל: החליט לבטל את הפורמט המסורתי של מדינה אחת מארחת. "טורניר כזה יהיה נוח יותר מבחינה כלכלית"; גם ישראל תארח?

התוכניות של מישל פלאטיני הפכו למציאות: אופ"א הודיעה היום (ה') כי טורניר הגמר של יורו 2020 ייערך בשלל מדינות וערים ברחבי יבשת אירופה. לפיכך, תהיה זו הפעם הראשונה שהאירוח לא יינתן למדינה אחת או שתי מדינות.

אופ"א נימקה את ההחלטה בסיבות כלכליות. מזכ"ל ארגון הכדורגל האירופי, ג'איני אינפנטינו, אמר: "טורניר יורו 2020 ייערך בערים מרכזיות ברחבי היבשת. טורניר כזה יהיה קל יותר מבחינה כלכלית. במקום לבנות שדות תעופה או 10 אצטדיונים במדינה אחת, בשיטה החדשה זה יהיה קל יותר כי היא תדרוש אצטדיון אחד חדש לכל מדינה שתארח".

הכוונה היא לתת את האירוח לכמה שיותר מדינות, לפי הסלוגן שקבעה אופ"א - Euro for Europe. בסך הכל ישתתפו בטורניר 24 מדינות, כאשר החל מחודש מארס הקרוב תחל אופ"א בהליך לבחינת הערים שייזכו לארח את הטורניר. ההליך אמור להימשך כשנה. באופן טבעי, החלטה כזו מגדילה גם את הסיכוי של ישראל לזכות לארח משחקים מהטורניר.

מי שהתנגד להחלטה היתה טורקיה, שבנתה על אירוח של הטורניר ב-2020, אחרי שנחלה אכזבה ולא זכתה לארח את הטורניר של 2016, שהוענק לצרפת.

באופ"א גם ציינו כי ההחלטה לא קובעת כי גם בהמשך יתקיים טורניר אליפות אירופה במספר מדינות. "ההחלטה תקפה בשלב זה רק לטורניר של 2020", נמסר מאופ"א.

זהו השינוי המשמעותי השני שאופ"א עושה בתוך זמן קצר יחסית בפורמט היורו. השינוי הקודם היה ההחלטה להרחיב את מספר המשתתפות בטורניר מ-16 ל-24, החל מהטורניר ב-2016.