CNBC מציגה: שתי הסיבות שבגינן מניית אפל מאבדת גובה

מאז תחילת השבוע איבדה מניית אפל 11% מערכה למרות שאין סיבה נראית לעין לירידה ■ ברשת החליטו לבדוק את הנושא וחזרו עם שתי הסיבות העיקריות לירידות במניה

משהו לא טוב עובר על המניה של אפל. מאז תחילת השבוע המניה של החברה ירדה בכמעט 11% והייתה האחראית הכמעט יחידה על הירידות שנרשמו במדד הנאסד"ק בשבוע האחרון. מצבה הכלכלי של החברה מצויין, קופת המזומנים של החברה ממשיכה לגדול והמכירות של מוצרי החברה מרקיעות שחקים. אז למה בכל זאת מחיר המניה של החברה ממשיך לרדת בתקופה האחרונה?

ברשת CNBC החליטו לבדוק את הנושא ובטור שהתפרסם באתר האינטרנט של הרשת הם מציינים שתי סיבות מרכזיות לירידה: הראשונה, חשש בקרב המשקיעים כי רוב הרווחים העתידיים של החברה יגיעו מהמוצרים הזולים יותר שהחברה מוכרת כמו המיני-אייפד החדש. הסיבה השנייה הינה החשש הגובר כי "מעיין היצירתיות" של החברה הולך ומתייבש.

טים קוק, מנכ"ל חברת אפל מעריך ששולי הרווח של החברה ברבעון הנוכחי יעמדו על 36%. אך חלק מהאנליסטים חוששים כי חלק ניכר מהכנסות החברה יגיעו מהמוצרים הזולים של החברה מה שיכול להוביל ל"כיווץ שולי הרווח", הגדלת הרווח על ידי מכירת מוצרים זולים יותר. החשש הוא שזה יפגע ביכולת של החברה להרוויח ממכירת המוצרים היקרים יותר של החברה כמו האייפד הרגיל ומחשבי המק שלה.

"הצמיחה מאיטה ושולי הרווח מתכווצים", אומר הנרי בלודג'ט, אנליסט בתחום האינטרנט ומפעיל את האתר "ביזנס אינסיידר". "זה הדבר שהכי מטריד אותי, שהם הולכים להוריד את שולי הרווח שלהם באמצעות מוצרים כמו המיני-אייפד. קשה יהיה לראות את המניה עולה עם הירידה הצפוייה בשולי הרווח".

הסיבה השנייה שבגינה המניה של אפל יורדת על פי CNBC הינה, כאמור, החשש מכך שהיצירתיות של החברה הולכת ודועכת. בטור נכתב כי למרות שטים קוק נחשב למנהל יעיל, חסר לו את החזון הטכנולוגי שהיה לאביו הרוחני וקודמו בתפקיד סטיב ג'ובס המנוח. ב-CNBC מציינים שהתחושה הזו התגברה נוכח הכישלון האחרון של החברה - אפליקציית המפות שלה - שהוביל לפיטוריו של ראש חטיבת המפות בחברה.

אך נראה כי קוק לא מודאג מהנושא שהוזכר בפסקה הקודמת, ובראיון שהעניק השבוע לרשת CNBC הוא חשף שיחה שהתקיימה בינו לבין ג'ובס שהתקיימה ימים ספורים לפני שהאחרון הלך לעולמו ממחלת הסרטן ובה ביקש ג'ובס מקוק שלא ישווה את ביצועיו עם ההשיגים שהיו לג'ובס בתפקיד. "אל תפקפק בהחלטות שאתה מקבל", אמר קוק בראיון בהתייחס למה שג'ובס אמר לו. "אל תשאל מה סטיב היה עושה, רק תעשה מה שנכון".