תמיר פורת: "פושט מדים בתקופה טובה; חדוות היצירה פגה"

סמנכ"ל השקעות ומחקר בכלל פיננסים הודיע בשבוע שעבר על פרישה: "פחות נלהב מתפקידים בשוק ההון, אני יותר בכיוון של השקעות ריאליות ונדל"ן"

תמיר פורת, סמנכ"ל השקעות ומחקר בכלל פיננסים, הודיע בשבוע שעבר על פרישה, והיום (א') שוחח בקצרה עם "גלובס".

- למה לפרוש עכשיו?

"זה משהו שהתגבש חצי שנה. בפברואר השנה סיימתי עשור בכלל פיננסים, וזה לא מעט זמן. אני אמון על הקרנות והתיקים, ולקראת סוף השנה, נוכח השינויים בקבוצה, זה הסתדר לשני הצדדים. אני פושט מדים בתקופה הכי טובה שיכולתי לקוות אליה".

- ומה הלאה?

"פחות נלהב מתפקידים בשוק ההון, אני יותר בכיוון של השקעות ריאליות ונדל"ן. היום לנהל השקעות זה לא כמו לנהל לפני תקופת הסאב פריים או לפני כמעט 20 שנה כשהתחלתי את דרכי. חדוות היצירה פגה, בין היתר בשל הרגולציה והאכיפה, שלוקחות המון משאבי ניהול".

במכתב לעובדים בשבוע שעבר כתב פורת, בין היתר, כי "בשנים האחרונות עשינו ביחד מהלכים רבים לייצוב וחיזוק אגף הנכסים והמחקר בחברה. המשברים האחרונים בשוקי ההון בארץ ובעולם רק לימדו וחזקו אותנו ביכולת ההתמודדות עם התנאים המשתנים תכופות בשווקים הללו. אין לי ספק כי היסודות אותם הנחנו יחדיו וההון האנושי המובחר באגף ומחוצה לו, ימשיכו לעמוד לזכותה של החברה ויאפשרו לה להמשיך לצמוח.

כלל פיננסים עומדת בפני אתגרים משמעותיים ביותר, הן מכיוון השוק בו אנו פועלים והן מכיוונים אחרים, עם זאת אני בטוח שההון האנושי המצוי בה, כבעבר יידע לצלוח גם בעתיד את האתגרים הצפויים בהמשך הדרך. אני בטוח שכלל פיננסים הינה בית השקעות מוביל ובטוח שתישאר כזו גם בעתיד".