בכיר אמריקני: הסיכוי להימנע מצוק פיסקלי עד סוף השנה - 40%

יו"ר הוועדה שהוקמה לבחינת החוב של ארצות הברית מעריך כי הסיכוי להגיע להסכמה בנוגע לצוק הפיסקלי לפני סוף השנה עומד על 40% ■ הוא מעריך שיש מצב שהצדדים יגיעו להסכמה בתחילת 2013

אירסקין באוולס, היו"ר המשותף של הועדה שהוקמה על ידי הנשיא אובמה ב-2010 בעניין החוב של ארצות הברית מעריך שהסיכוי להשגת הסכם שימנע את הצוק הפיסקלי בתחילת השנה גובר, אך הוא עדיין מתחת לרף ה-50% - כך עולה מהדברים שאמר היום בראיון לרשת הטליוויזיה CNBC.

במהלך הראיון אמר באוולס כי הסיכוי להגיע לפתרון בנוגע לצוק הפיסקלי לפני סוף השנה עומדים על 40% כרגע. את ה-60% הנותרים הוא מחלק כך: 35% סיכוי שהכלכלה האמריקאית תיפול בסופו של דבר מהצוק ו-25% סיכוי שהרפובליקנים והדמוקרטים יצליחו להגיע להסכם בעניין רק בימים הראשונים של 2013.

"יש סיכוי של 40% שהצדדים יגיעו להסכם בנוגע לצוק הפיסקלי לפני סוף השנה", אמר באוולס במהלך הראיון. "הסיכויים להתממשות דבר כזה הולכים וגדלים וזה הדבר החשוב ביותר". באוולס אמר במהלך הראיון כי הנשיא אובמה מוכן יהיה להתפשר במעט על הכוונה שלו להעלות מסים עבור 2% העיליוניים מתושבי ארצות הברית אך לא לוותר עליה לחלוטין.

בתור כך מסתמן כי מתגברת התחושה בקרב הרפובליקנים כי בסופו של דבר ייאלצו להסכים לדרישה להעלאת המסים וזאת על מנת להמשיך לקדם את האג'נדה שלהם בנוגע לרפורמה בתוכנית ההטבות הממשלתית. "אני מאמין שאם שני הצדדים יסיכמו על העלאה כלשהי במסים על עשירים, נראה ששאר הנושאים ייפתרו באופן אוטומטי", אמר באוולס.