הנאמנות של ישר בן מרדכי הקנתה לו 2.9 מיליון שקל

ההטבה תינתן באמצעות זכויות פנסיה שניתנו למנכ"ל בזן לשעבר ■ החברה לישראל אישרה את חשיפת "גלובס": היו"ר אלשטיין ויתר על אישור תנאי העסקתו - יום לפני כניסת חוק שכר הבכירים לתוקף

החברה לישראל אישרה שלשום (א') את חשיפת "גלובס": יו"ר החברה, אמיר אלשטיין, נכנע לביקורת החריפה על מחטפי השכר, והסיר את נושא אישור תנאי העסקתו מהאסיפה הכללית שתכנס החברה מחר - יום אחד לפני כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים.

החברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, עדכנה כי אלשטיין הודיע על בקשתו להוריד מסדר היום את "הנושאים הקשורים בהארכת הסכם כהונתו כיו"ר, העדכונים לתנאי העסקתו, וכן כי לא יוקצו לו בעת הזאת אופציות". דירקטוריון החברה "נאלץ באי נוחות לקבל את בקשתו".

בחברה לישראל הוסיפו כי ההחלטות בנושא התגמול של אלשטיין יובאו בעתיד לאישור האסיפה הכללית, בהתאם לחוק שכר הבכירים (תיקון 20 לחוק החברות), שבין היתר דורש תמיכה של רוב מקרב בעלי מניות המיעוט.

אלשטיין צפוי היה ליהנות מחבילת שכר בעלות שנתית מוערכת של 15.5 מיליון שקל. רוב הסכום, כ-10.5 מיליון שקל, הוא בגין הטבת אופציות.

בנוסף, ביקשו בחברה לישראל לבצע כמה שינויים נוספים בחוזה ההעסקה של אלשטיין. סך הכול אמורה הייתה האסיפה הכללית לאשר למנהליה הבכירים של החברה לישראל אופציות בשווי כולל של קרוב ל-100 מיליון שקל. חלקו של אלשטיין היה אמור לעמוד על 25 מיליון שקל, בדומה למנכ"ל החברה, ניר גלעד.

גלעד, שגם יתר תנאי העסקתו זהים לאלה של אלשטיין, לא הודיע בינתיים כי הוא נסוג מאישור שכרו.

עדכון תגמול נוסף רגע לפני כניסת חוק שכר הבכירים לתוקף, הגיע שלשום גם מחברת בזן, שבשליטת החברה לישראל. בזן דיווחה אמש כי דירקטוריון החברה אישר הענקת זכויות פנסיה בשווי של 2.9 מיליון שקל למנכ"ל החברה לשעבר, ישר בן מרדכי. בבזן ציינו כי במקביל למתן ההטבה, בן מרדכי הסכים להקדים בשלושה חודשים את סיום תקופת הסכם הייעוץ שהוא מעניק לחברה, ובכך חסך לה 670 אלף שקל.