דרמה בסגירה בבורסה: המדדים צנחו עד 3% במחזור עצום

השוק לא אוהב את התוכנית האסטרטגית של טבע - צנחה 7% ביומיים ■ שלב הנעילה החל מוקדם בשל עדכון המדדים: הכשרה אנרגיה ומודיעין יוצאות מת"א 75 ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-2.27 מיליארד שקל

דרמה בסיום המסחר באחד העם. המסחר נחתם היום (ה') בירידות של עד 3%, בצל הנטייה לירידות שערים שנעלה את המסחר אמש בוול סטריט ובשל עדכון המדדים שחל היום. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.27 מיליארד שקל, כאשר צניחה של יותר מ-3% במניית טבע ומניות הבנקים הכבידה על המסחר.

שלב הנעילה החל מוקדם בשל עדכון המדדים החצי-שנתי. השינוי הבולט ביותר יתרחש במדד ת"א 100, כאשר הכשרה אנרגיה ומודיעין ייצאו מהמדד עקב הצניחה במחיר מניותיהן ברקע כישלון קידוחי "שרה" ו"מירה", ומאידך קמהדע , פלוריסטם , אבוג'ן , קומפיוג'ן , אשטרום נכסים וקרור יחליפו אותן (המדד מכיל היום 98 מניות בלבד).

ה'פד' עמד אמש בציפיות כאשר בהחלטת הריבית לחודש דצמבר הודיע על הרחבת תוכנית ההקלה הכמותית שלו כך שהוא יזרים 45 מיליארד דולר נוספים מדי חודש לשווקים באמצעות רכישת אג"ח לטווח ארוך, זאת בנוסף לתוכנית לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר מדי חודש. בנוסף, לראשונה החליט ה'פד' להשאיר את מדיניות ההקלה הכמותית שלו בתוקף עד שיושגו יעדים מסויימים.

לאחר יומיים שבהם היו מכונסים חברי ועידת השוק הפתוח של ה'פד', הוחלט, כצפוי, כי הריבית לחודש דצמבר תישאר ללא שינוי ברמה של 0% - 0.25% וזאת בהתאם למדיניות של ה'פד' להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד סוף שנת 2014 לפחות. מהחלטת הריבית עולה כי ה'פד' ימשיך עם המדיניות המוניטארית שלו כל עוד שיעור האבטלה במדינה יישאר מעל ל-6.5% והאינפלציה תעלה מעל ל-2.5%.

בישראל, כלכלני הראל פיננסים מעריכים שהבורסה תניב תשואות דו-ספרתיות נמוכות בשנת 2013. בסקירת תחזיות לשנה הבאה כתבו האנליסטים: "בשנה הקרובה נמשיך לראות מכפילים נמוכים על ההון והמכירות ברוב החברות, לצד שיפור במבנה מאזן החברות". (לסיפור המלא)

השוק לא אוהב את התוכניות של טבע

טבע חזרה עם פער ארביטראז' שלילי ניכר ברקע תוכניתה האסטרטגית, שהוצגה שלשום. מנכ"ל החברה הצהיר כי ההחזר למשקיעים יעמוד על 1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר הדיבידנד יגיע ל-20%-25% מתזרים המזומנים מפעילות, ובמקביל יבוצע Buy Back (רכישה עצמית של מניות).

עוד עולה מהמצגת כי הצמיחה האורגנית של החברה תימשך למרות תפוגת הבלעדיות על תרופת הקופקסון ב-2015. נראה כי המשקיעים לא התרשמו במיוחד מהאסטרטגיה החדשה שהוצגה, שכן מניית החברה השלימה צניחה של יותר מ-7% ביומיים האחרונים.

פוטומדקס הודיעה כי היא צופה שהכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2012 יעלו בכ-80% לעומת הרבעון הרביעי בשנה קודמת ויסתכמו בטווח של בין 52 מיליון דולר ל-54 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת לפיה ההכנסות יעלו ביותר מ-60% לעומת רבעון רביעי בשנה קודמת לסכום בטווח שבין 46 מיליון דולר ל-48 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]