המדען הראשי אישר תוכניות פיתוח של חב' הפורטפוליו של הדסית

היקף 2 תוכניות הפיתוח - 10.7 מיליון שקל

הדסית ביו , חברת אחזקות בתחום מדעי החיים המבוססת על קניין רוחני של בית חולים הדסה, מודיעה כי המדען הראשי במשרד המסחר והתעשייה אישר שתי תוכניות פיתוח לחברות המתקדמות בפורטפוליו של הדסית-ביו בהיקף כולל של כ-10.7 מיליון שקל.

"המדען הראשי בחן לעומק את המדע בבסיס חברות אלה, יכולות הניהול והפוטנציאל העסקי שלה. התוכניות שהצגנו ואישור המימון מהווה הוכחה נוספת לפוטנציאל הרב הטמון בפיתוחיהן של שתי החברות. אנו משוכנעים שהתקדמות נוספת לקראת ניסויים קליניים בחברות אלה, כמו גם הניסויים הקליניים בחברות הפורטפוליו האחרות והמשך דיווח על הצלחות יביאו להצפת ערך לבעלי המניות שלנו", אמר אופיר שחף, מנכ"ל הדסית-ביו.

לחברת הפורטפוליו פרוטאב אושרו שתי תוכניות בהיקף כולל של 5.75 מיליון שקל בשיעור מימון של 30%-50%. החברה מפתחת גישה חדשנית לטיפול במחלות אוטו-אימוניות המבוססת על תרופה ביולוגית המשפעלת מסלולים אנטי-דלקתיים טבעיים בגוף בשונה מהגישה המקובלת כיום המדכאת מסלולים דלקתיים הגורמת לתופעות לוואי קשות ובעלת יעילות מוגבלת.

לחברת הפורטפוליו כאהר מדיקל אושרו שתי תוכניות בהיקף כולל של 4.95 מיליון שקל בשיעור מימון של 30%-50%. החברה מפתחת פלטפורמה טכנולוגית הידועה בשם SCP (Signal Converter Proteins) המאפשרת יצירה של תרופות מבוססות-חלבון בעלות שני אתרים פעילים. לתרופות מסוג זה, היכולות להשפיע על שני מסלולים ביולוגיים במקביל ובאופן סינרגיסטי, ישנם יתרונות ברורים על התרופות ששולטות כיום בשוק, שלהן אתר פעיל אחד בלבד.