יחימוביץ': "נתניהו פועל לסגירת ערוץ 10 בגלל הבחירות"

יו"ר העבודה: "רה"מ מתכוון לזרוק כמה עצמות, להוריד את הערוץ על ארבע ולהתחנן על חייו עד יום הבחירות, תוך השלטת פחד ואיום שיאלצו את העיתונאים להעניק לו סיקור אוהד. זו התנהלות בוטה, דורסנית ואנטי-דמוקרטית"

אמש סוכם על דחייה של 48 שעות לסגירת ערוץ 10, החשכת המסך ופיטורי מאות העובדים. זאת, בשל העובדה כי החוק להצלת הערוץ אינו מקודם בכנסת על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הדחייה, נציין, הושגה רק לבקשתו של הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בתקווה שבמהלך התקופה הזאת יצליח לוקר להחזיר לסדר יומה של הכנסת את הצעת החוק להצלת הערוץ. בהיעדר דיון בחוק בכנסת, אמור ערוץ 10 להיסגר כבר בסוף החודש.

הבוקר (א') הגיבה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ואמרה כי "נתניהו פועל אישית לסגירת ערוץ 10, חרף סיכומים מפורטים שהושגו להצלת הערוץ, פשוט משום שהערוץ אינו משרת אותו ערב בחירות ומתעקש לעשות עבודה עיתונאית".

לדברי יחימוביץ', הופעתו של לוקר בישיבת הערוץ אמש ובקשתו לאפשר לו "לסדר את העניינים" אינה מפתיעה כלל.

"זה מעיד על כוונתו של ראש הממשלה לזרוק כמה עצמות, להוריד את הערוץ על ארבע ולהתחנן על חייו עד יום הבחירות, תוך כדי השלטת פחד ואיום שיאלצו את העיתונאים להעניק לו סיקור אוהד", אמרה יחימוביץ'. "מדובר בהתנהלות בוטה, דורסנית ואנטי-דמוקרטית, אשר גם תגדע את מטה לחמן של מאות רבות של משפחות, דבר אשר כבר ידוע לכל שאינו מעניין כלל את נתניהו".

במהלך הישיבה אמש, אמר לוקר כי במהלך השבוע הקרוב יבדוק כיצד יהיה אפשר להתמודד עם החלטת יו"ר הכנסת שלא להמשיך בהליכי החקיקה השבוע. לוקר ביקש, כאמור, מהדירקטוריון לעצור את הליך הפיטורים, ולא לנקוט "במעשים בלתי הפיכים", לדבריו, בקשה שאכן כובדה על ידי הדירקטוריון.

בהודעה שפורסמה מטעם דירקטוריון ערוץ 10 בתום הישיבה נכתב: "הואיל ולא חלה כל התקדמות ביישום המלצות ועדת לוקר, והצעת החוק שגובשה על-ידי שר התקשורת אינה מועלת לדיון בישיבת הממשלה, החליט דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 פה-אחד על פיטורי כלל העובדים. יחד עם זאת, לאור בקשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפני דירקטוריון ערוץ 10 וחדשות 10, החליט הדירקטוריון להיענות לבקשתו ולעכב את הוצאת מכתבי הפיטורים".