שכניו של הרוצח מקונטיקט: "הוא היה שקט ולא חברותי"

פיטר לנזה, אביו של מבצע הטבח בביה"ס היסודי בארה"ב, אדם לנזה, הגיב על תוצאות מסע ההרג שביצע בנו לפני יומיים והביע את ההלם שהיכה בו ובמשפחתו

פיטר לנזה, אביו של אדם לנזה בן ה-20 שפתח באש בבית ספר יסודי בעיירה ניוטאון שבקונטיקט וירה למוות בשש נשים ו-20 ילדים ולאחר מכן שם קץ לחייו, הגיב לראשונה באופן רשמי לטבח המחריד שביצע בנו ואמר: "לבנו עם משפחותיהם וקרוביהם של הקורבנות".

"אנו מזדהים עם המשפחות והחברים שאיבדו את אהוביהם ועם כל מי שנפגע באירוע", כתב לנזה האב בהודעה לעיתונות. "משפחתנו מתאבלת יחד עם כל מי שהושפע מהטרגדיה הנוראה הזאת. אין מילים שיכולות לתאר כמה אנו שבורי לב".

"בשלב זה אנו מתקשים להאמין למה שאירע", הוסיף לנזה שאיבד גם את גרושתו בטבח שביצע בנו. "אנחנו מנסים למצוא את התשובות לכל השאלות - שאותן גם אנחנו שואלים. כרגע אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות אכיפת החוק וכך גם נמשיך לפעול. כמו רבים מכם גם אנחנו עצובים מאוד אך מנסים למצוא היגיון בדברים שקרו".

"אדם היה שקט ולא חברותי"

במהלך סוף השבוע סיפרו קרובי משפחתו של אדם לנזה כי ברור שהוא לא התנהג "כשורה", כהגדרתם.

"אדם היה בעייתי ולא התחבר עם הילדים האחרים", סיפרה אחת מהן. "הוא היה ילד שונה, מדוכא אפשר להגיד". אחד השכנים למקום מגוריו סיפר ל"וושינגטון פוסט" כי הוא היה תלמיד מצטיין ואף סיים את הלימודים 3 שנים מוקדם יותר ממה שהיה אמור: "הוא היה חכם בצורה לא רגילה אך תמיד היה שקט ולא חברותי". הוא אף ציין כי בעת שהיו שואלים את אדם שאלות הוא ענה "רק במילה או שתיים".

אחת מתושבות העיר ניוטאון שבנה הכיר את אדם, סיפרה כי הוא היה ילד מרוחק מאוד. "בני אמר שהוא היה רזה מאוד ואחד מה'גותים'". מנגד, דודתו של הרוצח, מרשה לנזה, הביעה פליאה על המעשה וסיפרה לסוכנות הידיעות AP כי אמו של אדם ננסי לא הייתה מתכחשת למציאות ואם הוא היה צריך סיוע נפשי היא הייתה מעניקה לו כזה.

מהעדויות עולה כי הוריו של אדם התגרשו סופית בשנת 2009, מה שפגע מאוד בבני המשפחה, לפי קרוביהם. "הילדים היו מאוד מדוכאים והגירושים פגעו בהם מאוד". ראיין קראפט שימש כשמרטף עד לפני כמה שנים בבית המשפחה אך עם זאת לא זכר משהו חריג משהותו עם אדם: "היינו נוהגים לשחק יחד במשחקי וידיאו אלימים אבל זה משהו די רגיל בארצות-הברית". הוא סיפר ל-BBC כי לפי מה שהוא יודע בבית דווקא לא היו כלי נשק.