הבורסה סגרה שלושה ימים של ירידות; בבילון עלתה 2.8%

משרד האוצר העלה תחזית הצמיחה ל-2013-2014 ל-3.5% ו-3.9% ■ ימים גורליים בארה"ב בנוגע לצוק הפיסקלי ■ מחזור המסחר היה נמוך

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') בירידות (יום שלישי ברציפות של ירידות) לאחר שבבוקר נרשמו עליות עליות שערים על רקע המגמה המעורבת בבורסות אסיה והמגמה החיובית בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. המגמה השלילית באירופה השפיעה על המסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-885 מיליון שקל בלבד.

אמש העלה משרד האוצר את תחזית הצמיחה למשק הישראלי ב-2013 ו-2014 מעבר להערכות הקודמות של המשרד. להערכתו, ב-2013 המשק יצמח 3.5% ובשנת 2014 תירשם צמיחה של 3.9%. התחזית הקודמת היתה לצמיחה של 3% ו-3.4% בהתאמה.

עוד בגזרת המאקרו הישראלית, הלמ"ס פירסמה אתמול כי מאזן התשלומים של ישראל עבר לעודף של 800 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012, לאחר גרעון של 600 מיליון דולר ברבעון הקודם וגרעון של 1.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה. המעבר לעודף נובע מצמצום הגירעונות בחשבון ההכנסות הראשוניות ובחשבון הסחורות.

מתחילת 2012 ועד לחודש ספטמבר נרשם גידול של 7.5 מיליארד דולר בהשקעות הישירות של תושבי חו"ל בישראל, עלייה של 4.5 מיליארד דולר בהשקעות תושבי ישראל בניירות ערך זרים סחירים, וירידה של 2.7 מיליארד דולר בהשקעות תושבי חו"ל בניירות ערך ישראלים סחירים. יצוא הסחורות והשירותים הסתכם ב-22.6 מיליארד דולר והיבוא הסתכם ב-22.2 מיליארד דולר.

הימים הקרובים בארה"ב הם ההזדמנות האחרונה בכל הנוגע להסכם על הצוק הפיסקלי. ביום שישי הקרוב ייצא הקונגרס לחופשה, והסכם בין אובמה לרפובליקנים חייב להיחתם בקרוב מאוד. מדובר בקיצוצים בהוצאות הפדרליות וביטול הטבות מס ביותר מ-600 מיליארד דולר שיתווספו לגרעון האמריקני, ואם לא יימצא לדבר פתרון - כלכלת ארה"ב תיכנס למיתון נוסף והתמ"ג שלה יגולחו עד 4%.

5 נקודות למחשבה על התוכנית האסטרטגית של טבע

בבילון רשמה עלייה לאחר שנפלה אתמול במחזור גדול ברקע דיווחים על המשך הקשיים מול גוגל, כביכול על הנחיות חדשות המאיימות לפגוע ברווחי החברות המתקינות תוכנות חינמיות וסרגלי כלים במחשבים של גולשי האינטרנט.

טבע חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק הקוריאנית למיזם משותף שיגביר את החדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה שמגלגל כ-14 מיליארד דולר בשנה. נתונים כספיים אחרים לא נמסרו. טבע תחזיק ב-51% במיזם המשותף והנדוק הקוריאנית תחזיק ב-49%.

אפריקה המשיכה להיסחר על רקע מכירת זכויות של החברה הבת אפי פיתוח בנכס במוסקבה תמורת כ-100 מיליון דולר. אפי תרשום רווח של כ-50 מיליון דולר מהעסקה.

אל-על המשיכה להיסחר על רקע אזהרת הרווח שפירסמה לרבעון הרביעי של 2012. החברה מזהירה מהשפעת מבצע "עמוד ענן" שצפויה להתבטא ב-15-17 מיליון דולר. הפגיעה ברווח הנקי צפויה להסתכם ב-7-9 מיליון דולר.

מניות הבנקים לאומי , פועלים , ודיסקונט המשיכו להגיב לחשיפת "גלובס" על ההקלות מצד בנק ישראל, שמסכים שהם יכללו את נכסי המס הנדחים בהון.

חברת הביומד פוטומדקס מאריכה הסכם הפצה ביפן לשנתיים נוספות עם חברת יא-מאן (Ya-Man), המפיצה הבלעדית ביפן של מוצריה תחת מותג ה"no!no!" וביניהם מוצר הסרת השיער לשוק הביתי.

עוד מניות ביומד שהוסיפו לבלוט גם היום על רקע שלל דיווחים על תוצאות ניסויים רפואיים הן אינסוליין שדיווחה על תוצאות ביניים מוצלחות בניסוי בגרמניה, אפוסנס שפירסמה תוצאות לא מובהקות בניסוי רפואי שלה, קולפלנט שדיווחה כי קיבלה אישור CE למכירת מוצר ריפוי הפצעים שפיתחה באירופה, ואינטק פארמה שרשמה הצלחה בניסוי קליני מסכם בגלולת האקורדיון.