מוטו תקשורת משיקה פלטפורמה דיגיטלית למגזינים

מלבד 15 המגזינים של הקבוצה, בהם "דרך האוכל" ו"מוטו", הצטרפו לאתר מגזינים מתחרים, בהם "אוטו", "בית ונוי", "טבע הדברים" ועוד

קבוצת מוטו תקשורת שבבעלות אילן ציוני השיקה היום (ג') אתר אינטרנט חדש בשם allmag, שירכז את המגזינים הנבחרים של הקבוצה לצד מגזינים נוספים שאינם חלק מהקבוצה. הרעיון מאחורי האתר החדש הוא לבסס פלטפורמה דיגיטלית למגזינים, כחלק מאסטרטגיה שאמורה לתת מענה למשבר שפוקד את שוק העיתונות המודפסת.

מלבד 15 המגזינים של הקבוצה, בהם "דרך האוכל" ו"מוטו", הצטרפו לאתר מגזינים מתחרים, בהם "אוטו", "בית ונוי", "טבע הדברים" ואחרים.

לדברי ציוני, הרעיון הוא לאפשר למגזינים מתחרים להצטרף כשותפים באתר וליהנות מתפיסת עולם שמתמודדת עם תוכן טקסטואלי בעולם של ניו-מדיה.

"בנינו מחלקת שותפים, שבאמצעות הידע ורמת הטכנולוגיה שצברנו, מאפשרת לנו להציע את המודל שלנו גם למגזינים מתחרים", מסביר ציוני. "יש כאלה שאנחנו מוכרים להם מנויים וכאלה שגם מוכרים מנויים וגם מפעילים להם את האתר דרך allmag. אנחנו מורידים את העלויות שלהם בכניסה לדיגיטל, במקום שהם יצטרכו להשקיע כסף בתשתיות ובתחזוקה", מסביר ציוני.

כניסה למובייל

לצד האתר החדש נכנסת הקבוצה לתחום המובייל, עם אפליקציות לכמה מהמגזינים שבקבוצה, בהם "BelleMode" ו"גלילאו צעיר", שמשלבים לא רק טקסט אלא גם וידיאו וסאונד, לצד קישוריות לאתרי אינטרנט.

"אנחנו רואים בדיגיטל ובניו-מדיה הזדמנות ולא סיכון. זה מאפשר לנו להגיע עם התוכן שלנו לקהל הרבה יותר גדול", מסביר ציוני. לדבריו, "אין קניבליזציה של התוכן. יש חוויות צריכת תוכן שונות באמצעי מדיה שונים. אנחנו מנסים להתאים את התוכן שלנו למדיה", מסביר ציוני. "בסלולר אתה רוצה תוכן עדכני וקצר. במגזין דיגיטלי אתה רוצה תכנים נוספים לצד וידיאו וסאונד. אם אתה צורך את זה במגזין מודפס, אתה רוצה חווית דפדוף שקטה - במיטה, בסלון. הקורא החופף, שקורא כתבה בכמה אמצעי מדיה, נמצא בשוליים".

יתרה מזאת, ציוני מבהיר כי על אף המשבר בשוק, למגזינים שלו ממשיך להיות ביקוש. "בשנתיים האחרונות יש עלייה רציפה ומתמדת של 1%-2% כל חודש במספר המנויים למגזינים המודפסים", הוא אומר.

לדבריו, 60% מהכנסות המגזינים מגיעות מהמנויים והיתרה מפרסום, שם 60% מהפעילות נעשית ישירות מול המפרסמים ורק 40% מול משרדי פרסום.