פטור ממס שבח למוכרי דירות להשקעה יוארך עד מאי 2013

ועדת הכספים האיכה גם את התוקף של הפחתת מס הרכישה ■ הוראות שעה אלו היו אמורות לפוג בסוף החודש הנוכחי ■ משרד המשפטים טענו כי תוקפם של צווים שעתידים לפקוע בתקופה הקרובה עד לבחירות יוארכו

הפטור ממס שבח למשקיעים כמו גם הפחתת מס הרכישה יהיו תקפים עד מאי 2013, כך קבעה היום ועדת הכספים של הכנסת. ההחלטה התקבלה לאור חוות דעת של נציגי משרד המשפטים שהוצגה בדיון, כי תוקפם של צווים שעתידים לפקוע בתקופה הקרובה עד לבחירות יוארך עד ה-5 במאי 2013. הוראות שעה אלו היו אמורות לפוג בסוף החודש הנוכחי.

הדיון בנושא, שהתקיים לבקשתו של יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, החל בשבוע שעבר, אז העלה גפני את החשש כי צווים שנועדו לטובת הציבור יפקעו בדצמבר ולא יחודשו בגלל הבחירות.

"אין ספק שהכנסת הייתה מחדשת את הצווים הללו, שנועדו להגדלת היצע הדירות והוכחו כיעילים, והעובדה שהם פוקעים בתוך תקופת הבחירות מחייבת אותנו להמשיך את תוקפם עד אחרי הבחירות", כך אמר היום גפני.

עו"ד צבי שוב, מומחה לדיני מקרקעין, התייחס להחלטה ואמר: "הארכת הוראת שעה המקנה פטורים והטבות במס שבח במטרה להגדיל את היצע הדירות למגורים עד לחודש מאי 2013, היא חדשות טובות לבעלי הנכסים ולמשקיעי הנדל"ן.

"בעלי הנכסים נאלצו להכניס למערך השיקולים שלהם את טווח הזמן המצומצם לזכאות לאותם פטורים ולהתפשר מחשש שיחמיצו את המועד. כעת, הודות להחלטת ועדת הכספים, ניתן להם מרווח נשימה של כ-5 חודשים נוספים בהם יכולים בעלי הנכסים למכור אותם מבלי לשלם מס שבח, או לשלם מס שבח מופחת אם מדובר בבעלי מגרשים".