לחסוך בעלויות: עסקים, כך תפרסמו בשיטת "עשה זאת בעצמך"

bannerplay מאפשרת ליצור באנרים איכותיים ואינטראקטיביים באמצעות ממשק אינטרנטי פשוט ותבניות מוכנות מראש

כשרפי טון עבד בחברה הקודמת שלו, Casual Mobile, עם מפרסמים גדולים כמו שטראוס, העסקים הלכו די יפה והחברה הרוויחה לא רע מפיתוח אפליקציות וניהול קמפיינים פרסומיים בסלולר, בפייסבוק ובאינטרנט. אבל הפער הפרסומי בין מותגים גדולים לעסקים קטנים, הביא אותו ואת יועד גדרון להקים סטארט-אפ שיאפשר גם למי שאין בידו הרבה כסף, לנהל קמפיין באנרים מעוצב ויעיל.

"ראינו שלמותגים גדולים יש כלים מאוד טובים שמאפשרים לעשות קמפיינים שמבוססים על אינטראקציה, כמו משחקים, וההיענות של המשתמשים מאוד גבוהה. הבעיה היא שזה כלי שקיים רק למותגים גדולים כי העלות של תשלום לגרפיקאי, למתכנת וכו' מאוד גבוהה", מסביר טון. "לכן, תהינו למה לא לאפשר גם למפרסם קטן לקדם את העסק שלו באינטרנט".

כך, נולדה ביוני השנה חברת bannerplay, שמאפשרת ליצור באנרים איכותיים ואינטראקטיביים באמצעות ממשק אינטרנטי פשוט ותבניות מוכנות מראש. באתר מוצעות מאות תבניות של באנרים לבחירה, כשהרעיון הוא לאפשר כלי של "עשה זאת בעצמך" (DIY). בוחרים תבנית, מעצבים את המסר ומריצים את הבאנר באמצעות רשת הפרסום של החברה, שמחוברת למאות אתרים שונים. הבאנרים עצמם גם מציעים אפשרויות אינטראקציה שונות כמו וידיאו, התחברות לפייסבוק, משחקונים קטנים, מחשבון קלוריות, איסוף לידים ישירות מהבאנר וכו'. כך, מפרסם קטן יכול לחסוך עלויות עיצוב ופיתוח ולהשתמש בפלטפורמה של bannerplay.

טון וגדרון כבר עבדו יחד בעבר, כשהקימו את חברת NewACT, שנמכרה לפני שלוש שנים לחברת אמדוקס בכמה מיליוני דולרים. החברה עסקה בגיבוי ובסנכרון מידע מטלפונים סלולריים ועם לקוחותיה נמנתה חברת פרטנר.

השניים הבינו שעם ששת העובדים שלהם הם לא יצליחו לפתח מספיק תבניות של באנרים לשביעות רצון המפרסמים, ולכן החליטו להפוך את הפלטפורמה לפתוחה עבור מעצבים ומתכנתים. אלה יכולים להעלות את העיצובים שלהם ולקבל חלק מהרווחים, בהתאם להקלקות על הבאנרים בפועל - בין סנט ל-10 סנט לכל הקלקה.

במערכת של החברה משתמשים כבר כ-1,000 מפרסמים, כשבימים אלה היא מריצה קמפיין באנרים עבור מפלגת "הליכוד" לקראת הבחירות הקרבות.

- מה המודל הכלכלי?

תשלום לפי הקלקות על הבאנרים שעוצבו במערכת

- מה משמעות שם החברה?

הרעיון הראשוני היה לייצר משחקונים אינטראקטיביים (play) בבאנרים אך הלקוחות דווקא התלהבו מהבאנרים הלא-משחקיים, אז המשמעות עברה לכך שעיצוב הבאנר הוא כמו משחק ילדים.