השיחה: גבי אשכנזי מברך

מי הגיעו לטקס חלוקת המלגות של "אור למשפחות"? ■ למה התחפשה מריסה מאייר? ■ וגם: נכנסים לאלבום של אתי רוטר

עמותת "אור למשפחות", הפועלת למען משפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל, קיימה אמש (ב') בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב את טקס חלוקת המלגות השנתי מטעמה לאחים שכולים.

העמותה, שהוקמה ב-2007, מאגדת למעלה מ-1,000 משפחות. יו"רית העמותה, סא"ל (מיל') עירית אורן-גונדרס, אירחה את המשפחות לערב שהחל בקוקטייל, ומיד לאחריו נהנו המוזמנים ממופע של תזמורת צה"ל ולהקת "אור למשפחות".

רב-אלוף (מיל') גבי אשכנזי, כיום יו"ר חברת שמן לחיפושי גז ונפט, הגיע לשאת דברי ברכה. "בצבא לומדים להיות קשוחים, אבל כשזה מגיע למשפחות שכולות, אנחנו כולנו מרגישים אחרת ומדברים אחרת. אני שמח שבחרתם בחיים, ואני יודע שבחרתם בחיים".

עמותת "אור למשפחות" מנציחה את המורשת שהבנים הורישו לנו. אני מקווה שהעמותה מביאה לכם רגעים של שמחה. אנחנו המפקדים נמשיך להציע לכם כתף תומכת", אמר אשכנזי.

מאיה טלי משה ועומר אדרי, עמותת ``אור למשפחות`` / צילום: רפי דלויה
 מאיה טלי משה ועומר אדרי, עמותת ``אור למשפחות`` / צילום: רפי דלויה

מאיה, טלי, משה ועומר אדרי

ראשי העמותה כיבדו במהלך הערב את איש העסקים משה אדרי, מבעלי יונייטד קינג ומתחמי סינמה סיטי, אשר נבחר לקבל את אות יקיר העמותה לשנת 2012, על פועלו למענה. אדרי הנרגש הגיע לאירוע כשהוא מלווה בבנותיו מאיה וטלי והנכד עומר. במהלך הערב קיבלו 28 אחים שכולים מלגות שנתרמו על-ידי אנשי עסקים.

עוד נכחו: עמוס אפל מבעלי "רביבה וסיליה" עם רעייתו שירה, גלית פרבר ועוד. בתום טקס חלוקת המלגות, נהנו הנוכחים מהמחזמר "קזבלן" בכיכובו של עמוס תמם.

ורבין מגלה אחריות

עברי ורבין, מנכ"ל חברת Good Vision, השיק הבוקר את ספרו החדש "אחריות תאגידית". הספר, המוליך את הקוראים בשבילי האחריות התאגידית, דרך ההיבט הסביבתי, החברתי והאתי של התנהלות תאגידים, הושק, שלא במקרה, במסגרת מפגש הדן בסוגיית הכשרת מנהלים במגזר העסקי בתחום האחריות התאגידית.

דב לאוטמן, עברי ורבין, השקת הספר
 דב לאוטמן, עברי ורבין, השקת הספר

דב לאוטמן ועברי ורבין

בין אלו שלקחו חלק במפגש שנערך במכללת תל-אביב: פרופ' איזי בורוביץ' דיקן בית הספר לניהול וכלכלה במכללה האקדמית תל-אביב-יפו; ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג שר הרווחה לשעבר; דב לאוטמן יו"ר קרן לאוטמן ו"הכל חינוך". עוד הגיעו: האישה שאיתו איילת, דליה רבין, נילי פורר, יעקב גלברד, ורד סוויד, קרן המבורגר-טמיר, טליה אהרוני ועוד.

דיק משריין לנשים

מוטורולה סולושנס ישראל וקרן מוטורולה העולמית, הזרוע הפילנתרופית של החברה, הודיעו כי ישקיעו בשנה הקרובה כ-3 מיליון שקל במלגות לסטודנטים ובפרויקטים חברתיים בישראל. הקרן משקיעה מדי שנה מיליוני דולרים ברחבי העולם בתוכניות לחינוך טכנולוגי ובפרויקטים חברתיים. מרכיב מרכזי בפעילות הקרן היא תוכנית המלגות שהושקה לפני למעלה מ-10 שנים - גם בישראל - ומסייעת למאות סטודנטים מדי שנה. פעילותה החברתית של הקרן בארץ מתמקדת בתוכניות העצמה ובתכניות לחיזוק הקהילה. כ-80% מהתקציב השנתי עליו הכריזה הקרן, יוקדשו לתוכניות חינוך בתחום הטכנולוגי בבתי ספר ולמימון 250 מלגות שנתיות לסטודנטים שיימצאו ראויים לכך. שמעון דיק, נשיא ומנכ"ל מוטורולה סולושנס ישראל, סיפר כי אחת המטרות היא הגדלת אחוז הנשים בתעשיית ההיי-טק, ועל כן שוריינו עבורן לפחות מחצית מהמלגות שיוענקו.

מריסה מאייר מתחפשת

בשבוע שעבר נערך סקר העובדים השנתי של עובדי יאהו ולראשונה השתתפו בו יותר מ-85% מהעובדים. כדי לציין את ההישג, הוענקה לעובדי החברה הזכות לבחור מה תעשה המנכ"לית, מריסה מאייר. כדי לעמוד במשימה שנבחרה, חבשה מאייר פאה סגולה, לבשה גלימה בצורת הלוגו של יאהו והצטלמה עם כל עובד החפץ בכך ליד בובת פרה סגולה המוצבת דרך קבע במשרדי החברה בקליפורניה.


מריסה מאייר ודיוויד פילו

גם דיוויד פילו, מייסד משותף ביאהו, קפץ על ההזדמנות. התוצאות הועלו לחשבון החדש שסוף סוף פתחה מאייר באתר פליקר, הנמצא בבעלותה של יאהו.

רן אברמסון

נכנסים לאלבום של אתי רוטר, מנכ"לית משותף של קסטרו

"התחברתי לאינסטגרם לפני כשנה, בזכות מעצבי קסטרו. אני אוהבת שהאפליקציה יוצרת לי מעין יומן מסע קטן ומצולם לרגעים שאהבתי ושכיף להיזכר בהם".

מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר
 מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר

1. בסטודיו של קסטרו. "זו התמונה הראשונה שצילמתי באינסטגרם. שגיב ושחר, שניים מצוות מעצבי הבית שלנו. מעצבי קסטרו מאוד פעילים באינסטגרם, ואני אוהבת לראות את העולם דרך העיניים היצירתיות שלהם".

מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר
 מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר

2. אחרי ריצת בוקר. "פעם בשבוע אני פותחת את היום מוקדם בבוקר עם קבוצת הריצה של קסטרו, בטיילת היפהפייה בבת-ים. היום אנו קבוצת ריצה מתמידה שחוגגת 3 שנים".

מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר
 מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר

3. גבי בניו-יורק. "את גבי, בן זוגי ושותפי לעשייה, צילמתי אחרי ההצגה 'sleep no more' בניו-יורק, שבמהלכה הצופים משוטטים במשך שעתיים במלון נטוש, וכולם חובשים מסכות לבנות - חוויה סוריאליסטית למדי".

מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר
 מתוך אלבום האינסטגרם / צילום: אתי רוטר

4. בזמן הלימודים. "השנה אני בעיצומם של לימודי ה-EMBA בתוכנית קלוג-רקנאטי באונ' תל-אביב. מה שנראה אולי כמו אוסף של קשקושים בסינית על הלוח הוא בעצם קורס בסטטיסטיקה".