מוטי קירשנבאום יקבל פרס מפעל חיים מהאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה

הפרס יוענק בטקס פרסי האקדמיה שייערך ב-11 בינואר ■ האקדמיה: "למעלה מ-4 עשורים מטביע קירשנבאום חותם ייחודי על הטלוויזיה הישראלית"

פרס מפעל חיים יוענק לאיש התקשורת הוותיק מוטי קירשנבאום על-ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. הפרס יוענק לקירשנבאום במסגרת טקס פרסי האקדמיה שייערך זו השנה העשירית ב-11 בינואר 2013.

קירשנבאום, 73, החל את דרכו העיתונאית בשנות ה-60, כששימש כנציג העיתון "ידיעות אחרונות" בהוליווד ותיאר את הנעשה בתעשיית הסרטים למוסף "7 ימים" של העיתון.

כששב לישראל מלימודי הקולנוע והטלוויזיה באוניברסיטת קליפורניה, לקח חלק בהקמת הטלוויזיה הישראלית, ובין היתר היה העורך הראשי של מהודרת "מבט" ומפיק ועורך תוכנית הסאטירה "ניקוי ראש".

לאורך השנים ביים קירשנבאום סרטים וכתבות טלוויזיה רבות לצד הצגות תיאטרון ומופעים. כמו כן, הוא כיהן במשך כ-5 שנים כמנכ"ל רשות השידור, בין השנים 1993-1998.

לפני 3 שנים קיבל קירשנבאום פרס מפעל חיים גם מטעם אגודת העיתונאים, לצד ירון לונדון, שותפו ב-10 השנים האחרונות להנחיית התוכנית "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10, ולצד סבר פלוצקר מ"ידיעות אחרונות".

באקדמיה הסבירו את ההחלטה לבחור בקירשנבאום בכך שבמשך "למעלה מ-4 עשורים מטביע מוטי קירשנבאום את חותמו הייחודי על הטלוויזיה הישראלית. הוא היה שם כשנולד הערוץ הראשון כאחד המיילדים שלו; הוא שימש בו ככתב, כעורך, כמנהל חדשות, כמנהל תוכניות וכמנכ"ל של רשות השידור. הוא עיצב כמה מתוכניות הדגל של הטלוויזיה, ובסגנונו האישי הפך אותן לאבני-דרך שהפכו להיות חלק ממחזור הדם ודופק החיים הציבוריים והתרבותיים שלנו".

עוד ציינו באקדמיה כי "בסגנונו הייחודי קירשנבאום הציע בעבר וממשיך להציע עד היום את נקודת מבטו המרתקת על טבע ואדם הסובבים אותנו מקרוב ומרחוק, בשורה של כתבות וסרטים תעודיים אותם הוא מצלם בכל פינות העולם. הראייה החדה, החיפוש התמידי אחרי סיפור, ההומור, הציניות והחוכמה הפכו אותו לאחד היוצרים החשובים בתחום האקטואליה, הסטירה והדוקומנטציה שקמו לעשייה הטלויזיונית הישראלית.

"גם היום הוא ממשיך לעשות בתחומים אלה בתוכנית אקטואליה יומית בטלוויזיה ובמדיה אחרות - תיאטרון וקולנוע, ותמיד במבט ייחודי, מפוקח חד ומשעשע. לשמחתנו, עינו חדה ורגישה כתמיד, וידו המיומנת עוד נטויה לשנים רבות של יצירה פורה".

במסגרת טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, אותו ינחה אורי גוטליב, יוענקו 19 פרסים שונים בקטגוריות כמו סדרות דרמה וקומדיה, סרטי טלוויזיה, סדרות תעודה, תוכניות בידור ועוד. יש לציין כי הזוכים ייבחרו מבין התוכניות ששודרו מ-1 באפריל 2011 ועד ל-30 ביוני 2012.

באקדמיה ציינו כי בדומה לשנה שעברה, גם הפעם גופי השידור בטלוויזיה בחרו שלא לשדר את הטקס, ולכן הוא לא יועבר בשידור חי.