הסכם קיבוצי בערוץ 10: השכר יקוצץ, העובדים יזכו לקרן השתלמות

כל עובדי ערוץ 10, ללא הבדלי תפקיד או שכר, יזכו לראשונה לקרן השתלמות שתיפתח עבורם ב-3 פעימות ■ מתן חודורוב: "אנו מברכים על ההסכם"

עובדי ערוץ 10 חתמו על הסכם קיבוצי עם הנהלת הערוץ. ועד העובדים, בראשותו של הכתב הכלכלי מתן חודורוב, הסכים לקיצוץ בשכר למשך שנה, ולראשונה - מתן קרנות השתלמות לעובדים.

על-פי ההסכם, עובדים שמשתכרים 7,000 שקל או פחות (כמחצית מאנשי החברה) לא יספגו קיצוץ כלשהו בברוטו או בנטו. עובדים שמשתכרים בין 7,000 ל-22 אלף שקל יספגו קיצוץ מינימלי של 2% למשך שנה בלבד. על חלק השכר שבין 22 אלף שקל ל-30 אלף שקל יחול קיצוץ של 3%.

הפחתת השכר תעמוד בתוקף רק עד לסיום השנה, ותמורתה תתחייב הנהלת הערוץ שלא לבצע קיצוץ נוסף בשכר העובדים עד ינואר 2016.

על חלק השכר שמעל ל-30 אלף שקל ייקבע קיצוץ בשכר בשיעור משתנה של 5%-15%. עוד הוחלט כי תוקם ועדת חריגים למתן פטור או הקלות בקיצוץ השכר למקרים עם בעיות מיוחדות.

בתוך כך, כל עובדי ערוץ 10, ללא הבדלי תפקיד או שכר, יזכו לראשונה לקרן השתלמות שתיפתח עבורם ב-3 פעימות: 80 קרנות כבר בחודש הבא, 100 קרנות בעוד כשנה ועוד 100 קרנות בינואר 2015.

חודורוב מסר כי "בחודשים האחרונים נאלצנו לנהל משא-ומתן לא קל בבית, במקביל למאבק ההישרדות שהובלנו בחזית הממשלתית. אנו מברכים על ההסכם".

מארגון העיתונאים נמסר כי "מדובר בהישג אדיר לעובדי ערוץ 10, קל וחומר לנוכח המצב הכלכלי הקשה בעולם העיתונות. העובדים הוכיחו כי כשהעיתונאים מאוגדים ניתן להגיע, בשיתוף-פעולה עם ההנהלה, לתוצאות שמאזנות בין זכותם להתפרנס בכבוד לבין הצרכים הכלכליים של כלי התקשורת".

"צעדים כואבים"

מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, מסר: "כפי ששר האוצר יובל שטייניץ ציין, ההסדר שנעשה איתנו הוא הסדר קשה לערוץ. במסגרת ההסדר מר רון לאודר התחייב להשקעה נוספת וגדולה מאוד, והערוץ כחברה מתחייב לסבב קיצוץ נוסף, למרות הכאב הכרוך בזה.

"אני שמח שלצד הצעדים הכואבים והבלתי נמנעים, הצלחנו, בשיתוף-פעולה עם נציגות העובדים ובתמיכה מלאה של הדירקטוריון, להניח תשתית להשקעה מתמשכת וארוכת-טווח בהון האנושי שלנו. זהו מרכיב קריטי ביכולת שלנו להמשיך ולהתחרות ולהמשיך ולהתחזק, ואני גאה בהסכמות שאליהן הגענו".

יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, מסר: "תוכנית הקיצוצים המוצגת היום נעשתה בשיתוף-פעולה מלא עם נציגות העובדים, ואני גאה על כך. התוכנית מחויבת המציאות כחלק מההסכם שהושג עם הממשלה לקיצוץ בהוצאות הערוץ.

"שיתוף-הפעולה בין ההנהלה והעובדים בערוץ 10 הוא אות ומופת ביחסי עבודה, תוך שמירה על כבוד הדדי וראייה משותפת את המטרות והיעדים של הערוץ בשנים הקרובות".