יאללה אנרכיה!

לזיג-זג המשטרתי בנוגע לאירוח הדרבי בכדורסל כנראה היתה מטרה אחת: ספין שיעזור לאוכפי החוק להביא מאות אנשי אבטחה

ההבדל בין אנרכיה לשלטון חוק מתבטא במשטרה חזקה. לא כזו שעושה פוגרומים באזרחים, אלא כזו שמצליחה להשליט סדר במסגרת החוק. בקיצור, כל מה שמשטרת ראשל"צ מתקשה לעשות. עובדה, כשלושה חודשים לפני דרבי הגומלין הסוער (זה מובטח, זה ברור, זו אקסיומה) בכדורסל שנועד להתקיים בבית מכבי בראשל"צ, החליטה המשטרה המקומית, בגיבוי המרחב והמחוז ומי יודע אם לא המטה הארצי, כי פוטנציאל הקהל של הפועל ת"א במשחק הזה הוא 8,000 צופים (מעניין מאיפה הנתון הזה), קל וחומר פוטנציאל הקהל של מכבי ת"א (מיליון-מיליון וחצי לפחות), ולכן האולם הקטנטן והחלש בראשל"צ עלול להמיט אסון על חובבי הספורט. ישמור האלוהים, הרי מדובר בפיגוע המוני, לא במשחק כדורסל.

אם ראשל"צ היתה עיירה קטנה ושלווה, ולא פסבדו מטרופולין שיש בו רבע מיליון תושבים ואינספור מקומות בילוי ותרבות שבית מכבי נראה לידם כמו אולם לסרטי סטודנטים, היינו מבינים לליבם של שוטרי המושבה. אך ככל הנראה זה היה ניסיון לכסות תחת, או לכל הפחות, ליצור באזז כזה שתכליתו לכמת את הסד"כ במאות אנשי אבטחה שימיטו על קופת מועדון האוהדים האדום אסון פיננסי.

היום (א') במשטרה כבר החליטו להפוך את ההחלטה - הסכנה הביטחונית שנקראת בית מכבי בראשל"צ, תוכל לארח את הדרבי. נותר לראות מה יהיה גובה "הקנס" שהספין הזה יגרום לקופת הפועל ת"א.

נכון, ואין ויכוח כלל, כי משחקה האחרון של הפועל ת"א באותה זירת קרב, היה סוער, אך במה שונה המשחק שהיה, מעשרות משחקים שנערכו באולם אוסישקין, או בעמק המצלבה, מגרשה הפתוח והמצמית מפחד וקור של בית"ר ירושלים בשנות ה-70 המוקדמות, או אפילו היכל נוקיה המעונב והמצועצע בגמר היורוליג ב-2004? כלום. העובדה כי אנחנו נמצאים בישראל לא מחייבת את אוהדי הכדורסל להיות נורבגים, ואם מתחשק להם להדגים את רוח המקום - מזרח הים התיכון - זו זכותם המלאה. בגבולות החוק כמובן.

ומי קובע את גבולות החוק? משטרת ישראל. אם היא לא בטוחה שהיא מסוגלת להבטיח כי רק 2,000 רוכשי כרטיסים (ובמקרה הזה הרבה פחות, כי יש מנויים), יחצו שני מעגלי אבטחה בהצגת כרטיס כניסה, ומי שאין באמתחתו כרטיס, ייהדף מהמקום - במסגרת החוק כמובן - ואינה חושבת שהיא מסוגלת לאבטח את אותם 2,000 צופים, בהם 200 אוהדי מכבי, ולא מבינה כי תפקידה הוא לשמור על הסדר ולא להפר אותו, אז החשש הגדול שלי הוא שתושבי ראשל"צ חשופים בצריח.

אני מאוד מקווה שלא היתה פה התערבות חיצונית ומדובר היה על גחמה של קצין משטרה ותו לא. אם היה כאן רצון לחנך או לסרס או אפילו לסלק אוהדי ספורט - שדרכם רחמנא לצלן שונה ממה שהרגילו אותנו - זה אפילו גרוע יותר מאוזלת ידה של המשטרה. את זה תשאירו לבעלי הפועל ת"א.