מגעים להסדר טיעון עם ערן מזרחי, הברוקר הנאשם בהונאה

השופט ציין כי אם אכן יגיעו הצדדים להסדר טיעון, הוא ישקול לזמן את המנהל המיוחד לנכסיו של מזרחי, עו"ד איתן ארז, כדי להביא את עמדת הקורבנות

הפרקליטות מנהלת מגעים להסדר טיעון עם ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים.

אתמול הודיע (א') הודיע השופט צבי גורפינקל כי פרקליטיו של מזרחי, עורכי הדין מיכה פטמן ומנחם רובינשטיין, הודיעו לו על כוונתם להגיע להסדר טיעון בתיק. בתשובה לפניית "גלובס", אישרה הפרקליטות כי מתקיימים מגעים להסדר טיעון. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיו פרטי ההסדר.

בתוך כך, השופט ציין כי אם אכן יודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר טיעון בתיק, הוא ישקול לזמן את המנהל המיוחד לנכסיו של מזרחי, עו"ד איתן ארז, לבית המשפט כדי להביא את עמדת הקורבנות הרבים של מזרחי לגביו.

בכך הגיב בית המשפט לבקשתו של עו"ד ארז, שטען כי טרם אישור הסדר טיעון עם מזרחי יש לאפשר לו להביא את עמדת הקורבנות בפני בית המשפט. לדברי ארז, כל הסדר טיעון עם מזרחי חייב לכלול פיצוי לקורבנותיו.

"כל עסקה שבמסגרתה לא יחויב מזרחי בפיצוי קורבנותיו תהווה תמריץ לחיובי למעשי עוקץ ומירמה", טען ארז בבקשה. לדבריו, אישור הסדר הטיעון ללא פיצוי "יאפשר למזרחי להתחמק מפיצוי קורבנותיו, שכן לא תיוותר עוד למזרחי מוטיבציה לשתף פעולה עם כונס הנכסים".

מזרחי נעצר במאי 2011, וכתב האישום נגדו מגולל פרשת מירמה והלבנת הון מתוחכמת. לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל, ולקח אותם לכיסו.

מזרחי, כך נטען, השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, שכללו רכישת וילה בסביון ורכבי יוקרה.