אתה שואל, הטלוויזיה עונה: החידושים מתערוכת CES

טלוויזיה חכמה שמתקשרת עם הצופה, איכות צפייה שמשאירה את ה-HD מאחור והתאמה אישית של התכנים ■ "גלובס" מביא טעימה ראשונה מתערוכת CES

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, CES, נפתחה אתמול (ג') בלאס וגאס, אבל כבר שלשום (ב') החלו היצרניות הגדולות לחשוף את האסטרטגיות ואת המוצרים שלהם לשנת 2013.

המגמה שחברות כמו סמסונג, LG וסוני מתמקדות בה השנה היא אבולוציה לטכנולוגיות שהחלו למכור ב-2012 והתחלת מכירה של מגוון טלוויזיות בטכנולוגיית 4K. הטכנולוגיה החדשה מציעה רזולוציה גבוהה וחדה יותר ממסכי ה-Full HD שנמכרים כבר מספר שנים בחנויות.

דיבור חופשי לטלוויזיה

מסיבת העיתונאים של סמסונג התמקדה בשיפור היכולות של מסכי הסמארט TV. היצרנית הדרום-קוריאנית הציגה מנוע זיהוי קולי חופשי (באנגלית), בסגנון Siri של אפל המותאם לטלוויזיות שלה. המטרה היא לאפשר למשתמשים לבצע פעולות באמצעות הקול, אשר קשה לבצע עם השלט.

מסכי הסמארט TV של סמסונג מהדור הנוכחי (סדרה E) מאפשרים ביצוע של פעולות פשוטות בהפעלה קולית, למשל, שינוי ערוץ, מקור, שליטה בווליום או כיבוי הטלוויזיה. היכולת החדשה מאפשרת למצוא תוכנית מסוימת בשאלה פשוטה, למשל "יש משהו טוב לראות היום?", או "אני רוצה לצפות בספורט". הטלוויזיה תמצא את הערוץ שמשדר את התוכן המבוקש.

המסכים החדשים לומדים את העדפות הצופה בעזרת מנוע ששמו S-recommendation, וכך המשתמש מקבל חוויה אישית יותר. למשל, הטלוויזיה תדע שבבוקר אוהב המשתמש לצפות בתוכניות בוקר, אחר-הצהריים הוא מעדיף דווקא תוכניות בידור, ובערב מעדיף לצפות בחדשות ובלילה בסדרות פעולה. כמו כן, הטלוויזיה מציגה גם תוכן מתאים שהולך להיות משודר בשעה הקרובה.

מעבד חזק יותר

דגם הדגל של סמסונג לחודשים הקרובים הוא F8000, שיגיע מגודל 46 אינץ' עד לגודל 75 אינץ' בטכנולוגיית LED. המסך יגיע עם מעבד 4 ליבות, במקום 2 ליבות, מהדגם מהשנה שעברה.

לדברי החברה, המעבד החדש מהיר פי 3 בהפעלת אפליקציות מהדור הקודם.

מי שקנה מסך של סמסונג מהסדרה הקודמת, יוכל לשדרג את היכולות שלו בעזרת המתאם - Smart Evolution, שמוסיף גם את יישום ההפעלה הקולית לדגמי 2012. המחיר למתאם עדיין לא פורסם.

צפייה נפרדת לשני צופים

בסדרה החדשה מציעה סמסונג יכולת של צפייה בשני ערוצים בו-זמנית לשני צופים. באמצעות טכנולוגיית התלת-ממד ומשקפיים תאומות, כל צופה מקבל תמונה ממקור אחר וערוץ שמע נפרד באוזניות של המשקפיים.

סוני: תשכחו מ-HD, תעברו ל-4K

בשנה שעברה הציגה סוני מסך בטכנולוגיית 4K בגודל 84 אינץ', בגודל זהה למסך מקביל ש-LG החלה למכור באחרונה בישראל במחיר של 84 אלף שקל. בסוני החליטו להרחיב את הסדרה שלהם למסכים בגודל 55 ו-65 אינץ'.

בחברה טוענים כי המטרה היא להציע מסכים במחירים נוחים יותר, אולם בסוני לא ציינו מה מחירם.

הבעיה הגדולה במסכי 4K היא קושי של המשתמשים להשיג תוכן באיכות תואמת. בסוני יוצע השירות תחילה בארה"ב, והוא מאפשר הזרמה של סרטי קולנוע 4K ישירות לטלוויזיה בסלון.

בסוני ציינו כי ניתן יהיה להזמין מספר רב של סרטים לצפייה, כמו "ספיידרמן המופלא", "קראטה קיד" ו"זיכרון גורלי 2012".

LG: החיבור בין הסמארטפון לתנור

LG, היריבה הדרום-קוריאנית של סמסונג, התמקדה במסיבת העיתונאים שלה בחיבור מוצרים לבנים, כמו מקרר, מכונת כביסה ותנור ל-WiFi ולפיכך לאפשר שליטה קלה בהם דרך הסמארטפון.

"אנחנו צריכים לחיות חיים חכמים יותר, וזה מה שאנחנו ב-LG מנסים לעשות", אמר סקוט האן, סמנכ"ל הטכנולוגיה של LG. "אנחנו מנסים לפשט את החיבור בין מוצרים שונים שלנו. במקום שהמשתמש יצטרך לבצע הגדרות מיוחדות, הוא יוכל לגעת בטלוויזיה, במקרר או במכונת כביסה עם הסמארטפון ולבצע את החיבור באופן מיידי".

הפעולה הזו מתבצעת באמצעות טכנולוגיית האלחוט לטווח קצר NFC, שכבר קיימת במספר סמארטפונים שונים בארץ. בעזרת החיבור בנגיעה, הסמארטפון ישדר סרט לטלוויזיה באלחוט.

החיבור בין הסמארטפון לרובוט השואב אבק של החברה יאפשר לבדוק את מצב העבודה שלו מרחוק וגם להפעיל אותו שנמצאים מחוץ לבית. המקרר יספק מידע על המוצרים שהוא מאחסן (דורש הזנה עצמאית של המשתמש לכל מוצר), ומכונת הכביסה תאפשר הפעלה שלה וחיווי על מצב העבודה. כל המוצרים הלבנים החדשים יגיעו עם חיבור WiFi, לביצוע הפעולות האלה.

* הכותב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכה.