רות פרסול רכשה וילה בהרצליה פיתוח ב-72 מ' ש'

הבית ברחוב קפלן, ששטחו הבנוי עומד על כ-1,000 מ"ר, כולל שתי קומות ומרתף, עשרה חדרים ובריכת שחייה ■ פרסול הקימה את חברת ההימורים המקוונים הגדולה ביותר בעולם, פארטי גיימינג

עסקת ענק בהרצליה פיתוח: וילה בת 10 חדרים ברחוב קפלן היוקרתי בהרצליה פיתוח נמכרה ב-71.68 מיליון שקל לאשת העסקים רות פרסול, שהקימה את חברת ההימורים המקוונים הגדולה ביותר בעולם, פארטי גיימינג.

לבית, המשתרע על שטח של כדונם וחצי, שתי קומות ומרתף. הבית כולל עשרה חדרים ובריכת שחייה. שטחו הבנוי של הבית עומד על כ-1,000 מ"ר. מדובר בבית חדש יחסית שנבנה ב-2004 על המגרש.

במקור היה שייך המגרש המדובר למשפחת מושביץ. המשפחה מכרה את המגרש בשנת 2000 עם בית ישן שנבנה בשנת 1955. העסקה נחתמה בזמנו על פי שווי של כ-10.45 מיליון שקל. הבית הישן נהרס ובמקומו נבנה הבית החדש שנמכר כעת. את השטח והבית הישן רכשה משפחה מבלגיה, והיא זו שבנתה את הבית החדש.

רחוב קפלן נמצא צפונית לרחוב גלי תכלת, הרחוב שנחשב ליקר בישראל בשל העסקאות שנעשו בו בעבר. המגרש שעליו ממוקם הבית אינו קו ראשון לים ומרוחק מהחוף מרחק של כ-500 מ"ר.

לדברי אורי טל, מתווך המתמחה בעסקאות באזור, רחוב קפלן נמנה עם הרחובות המבוקשים בהרצליה פיתוח. "מלבד רחוב גלי תכלת, ששייך לקטגוריה אחרת", מספר טל, "יש עוד חמישה רחובות שנחשבים לטובים וליקרים ביותר. רחוב האשל, רחוב קפלן, רחוב המעפילים, רחוב חבצלת השרון ורחוב אריה בן אליעזר".

רות פרסול - בעלת חברת ההימורים הגדולה בעולם

רשימת המיליארדרים הישראלים, אלו שההון האישי שלהם שווה לפחות מיליארד דולר, לא ממש השתנתה בשנים האחרונות. משפחת ורטהיימר, שרי אריסון, גיל שויד, טדי שגיא ואחרים מעטרים כמעט מדי שנה את הרשימה, ופעם בכמה שנים - למען האמת, הרבה שנים - מצטרף אליהם מישהו חדש, היישר מהפינה לשיפוטכם.

רכישת הבית המפואר ברחוב קפלן 101 בהרצליה פיתוח על ידי רות פרסול הישראלית-אמריקאית, מיליארדרית ההימורים המקוונים, ואחת הנשים היותר מסקרנות שהולידה התעשייה המשגשגת, ממחישה כי פרסול צריכה להיכלל מעתה והלאה ברשימת המיליארדרים הישראלים, על אחת כמה וכמה לאור העובדה כי האישה הצעירה עברה לפני מספר שנים להתגורר באופן קבע בארץ, ובכך מימשה את האזרחות הישראלית שקיבלה עם הולדתה.

למרות הונה, והעבר העשיר שלה, השם רות פרסול (Ruth Parasol) אינו מוכר להרבה אנשים במשק הישראלי, והדבר נובע, בין היתר, מרצונה של המיליארדרית לשמור על פרטיותה.

פרסול, בת 45, נולדה בסן פרנסיסקו, קליפורניה לריצ'רד (ריק), יהודי יליד פולין וניצול שואה ולג'ונה (Guna), שוודית במוצאה. פרסול, ששמה האמצעי הוא מוניקה, היא הבכורה מבין שלוש בנות שנולדו לזוג. אביה עלה לארץ כשהיה בן 14, התגורר בקיבוץ עין חרוד, ומיד לאחר שירותו הצבאי עזב את ישראל לטובת ארה"ב.

למרות היותה יהודייה רק מצד אביה, מקורביה סיפרו בעבר ל"גלובס" כי פרסול תמיד החשיבה עצמה ליהודייה במלוא מובן המילה, ועלייתה לארץ כנראה ממחישה זאת. מלבד אזרחות ישראלית, פרסול מחזיקה באזרחות אנגלית.

פרסול היא עו"ד במקצועה. את הקריירה המקצועית שלה החלה במשרד ייעוץ קטן בקליפורניה, אך עד מהרה השתעממה והחליטה להצטרף לעסקים של אביה, שכללו בין היתר עסקי נדל"ן. ריק פרסול, היום בן 77, שכר את בתו, שהייתה אז בת 25, לתפקיד היועצת המשפטית של עסקיו ובתוך כמה שנים הפכה הבת לאחת המנהלות הבכירות בעסק.

דרך אגב, את יום הולדתו ה-75 חגג פרסול האב בקיסריה בחברת עשרות חברים ובני משפחה. בדומה לבתו, פרסול, נזכיר, רכש לפני כשש שנים וילה מפוארת בהרצלייה פיתוח, שממוקמת ברחוב חבצלת השרון. לפי הידוע, שווי הרכישה עמד אז על כ-6 מיליון דולר (כ-24 מיליון שקל לפי שערי החליפין הנוכחיים).

"לא קיבלה 'לא' כתשובה"

"רות הייתה ילדה מדהימה ומוכשרת שלעולם לא הסכימה לקבל 'לא' כתשובה", סיפר עליה בעבר אביה. כמה שנים מאוחר יותר, החליטה רות לצאת מעסקי אביה ולנסות את מזלה לבד, ובשוק די צבעוני: הימורים מקוונים.

ב-1997 היא הקימה את האתר הראשון שלה, Starluck Casino. האתר לא צלח אבל למזלה, היכרות שערכו לה עם מתכנת הודי צעיר בשם אנוראג דיקשיט, סללה את דרכה ואת דרכו של דיקשיט להצלחה ולהון עתק. השניים, יחד עם מתכנת הודי אחר, ויקרנט בהרגאבה, ובעלה של פרסול, ראסל דה-ליאון (גם הוא עו"ד במקצועו), הקימו את PartyGaming שהפכה עם השנים למפעילת משחקי הפוקר המקוונים המובילה בעולם, ולמעשה למובילת התעשייה העולמית של הימורי אינטרנט.

במהלך הקיץ של שנת 2005, כשהתפתחה בועת הנפקות חברות ההימורים המקוונים בשוק ההון האנגלי, PartyGaming הונפקה בראשונה לפי שווי של 9 מיליארד דולר, והפכה את ארבעת מייסדיה למיליונרים כבדים, ולא רק "על הנייר". בני הזוג פרסול-דה ליאון מכרו אז מניות תמורת כ-800 מיליון דולר, ושנה מאוחר יותר מכרו מניות נוספות תמורת כ-230 מיליון דולר. השניים, דרך אגב, תמיד הוגדרו יועצים חיצוניים לחברה ולא החזיקו בתפקידים ניהוליים כלשהם. במהלך השנים שבהן שימשו יועצים, התגוררו השניים בגיברלטר, מקלט המס שבו הייתה רשומה החברה. בני הזוג מצויים בימים אלו בהליכי גירושין - לאחר 10 שנות נישואין - ושני בניה של פרסול הם בני 8 ו-10.

PartyGaming עברה לא מעט במהלך שבע השנים שעברו מאז הנפקתה הראשונית - בין היתר עקב יציאתה הכפויה מהשוק האמריקאי - עד אשר בחודש מארס 2011 החליטה החברה להתמזג עם ענקית הימורים אחרת, BWIN, וכך נוצרה bwinparty, שנסחרת כיום לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

פרסול ובעלה הם עדיין בעלי המניות הפרטיים הכי גדולים ב- bwinparty, ולפי הדוח האחרון של החברה לכל אחד מהשניים יש 6.9% מההון - החזקה ששווה כ-100 מיליון דולר. כך, בשקלול המניות שמכרה בעבר, ההון של פרסול עומד על מאות רבות של מיליוני דולרים. לפרסול יש נציגים מטעמה בדירקטוריון של bwinparty, אך היא אינה מעורבת בניהול השוטף של החברה.

קרן הצדקה של פרסול תרמה לאונ' ת"א, לאיכילוב, לתוכנית עתידים, ל"עלה" ול"עלם"

לרות פרסול אין כלל פעילות עסקית בארץ מלבד פעילותה הפילנתרופית שהיא די ענפה. פרסול היא המייסדת של קרן הפילנתרופיה Bonita Trust שהוקמה במהלך 2004, מתוך מחויבות אישית - כך לפי אתר הקרן - של המייסדת לסייע לקהילות חלשות בכל הקשור לבריאות וחינוך.

פרסול מצוטטת באתר הקרן באומרה "חשוב לנו להעניק השכלה לאוכלוסיות מקופחות, ואנו מאמינים כי חינוך משחק תפקיד חשוב באיכות החיים של כל קהילייה. בכך שאנו עוזרים לכל אינדיבידואל להיות עצמאי מבחינה כלכלית, אנו מסייעים לכל משפחתו ויוצרים עתיד טוב לדור הבא".

קרן Bonita Trust משקיעה את עיקר מאמציה וכספה במדינות דוגמת אנגליה, הודו, אפגניסטן, ישראל וגיברלטר. ל"גלובס" נודע כי בארץ תרמה הקרן, בין היתר, לאוניברסיטת תל אביב, לבית החולים איכילוב, לתוכנית "עתידים", לעמותת "עלה" ולעמותת "עלם". מאז הקמתה תרמה הקרן למעלה מ-20 מיליון דולר למטרות שונות. לפי אתר הקרן, אחת מתרומותיה הייתה למוזיאון להיסטוריית יהודי פולין שממוקם היכן שהיה גטו ורשה. כפי שציינו, אביה של פרסול הוא יהודי יליד פולין וניצול שואה.

מלבד פעילותה הפילנתרופית דרך קרן זו, פרסול הקימה יחד עם בעלה בנפרד, ראסל דה-ליאון, את הקרן The DeLeon Family Care Project, שאף היא תורמת רבות לארגונים וקהילות בישראל, פולין וספרד.