לאומי: קיים סיכון לא מבוטל לתיקון בשוק המניות המקומי

"הלך הרוח החיובי בעולם יביא להתחזקות השקל בטווח הקרוב" ■ "בעת הנוכחית אנו מעדיפים השקעה במניות השורה השנייה על פני מניות השורה הראשונה"

"להערכתנו, בטווח הקצר מגמת המסחר צפויה להיות מושפעת בעיקר מהמתרחש מעבר לים. עם זאת, קיים סיכון לא מבוטל לתיקון בשוק המניות המקומי. נדגיש, כי בהתחשב ברמות המחירים אליהן טיפסו חלק ניכר ממניות המעו"ף, ובאתגרים הרבים הצפויים ללא מעט מהן, בעת הנוכחית אנו מעדיפים השקעה במניות השורה השנייה על פני מניות השורה הראשונה". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

לאור סטיית התקן הנמוכה הגלומה באופציות המעו"ף ממליצים בלאומי על ביצוע הגנות על תיקי המניות מפני תיקונים אפשריים כלפי מטה.

לגבי שוק האג"ח הממשלתי מציינים בלאומי כי לאור רמת התשואות הנמוכה בחלקו הקצר של העקום ורמת הסיכון במח"מ הארוך "אנו ממליצים על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני. בשל היות ציפיות האינפלציה משוק ההון נמצאות ברמה דומה להערכות החזאים אנו נותרים בהמלצתנו לתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי".

לאור רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני, "יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".

לגבי שוק המט"ח מעריכים כלכלני לאומי כי הלך הרוח החיובי בעולם יביא להתחזקות השקל בטווח הקרוב. בהמשך השנה צפויים להשפיע על המסחר במטבע החוץ שינויים, באם יחולו, בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים.