יו"ר הוועד לשעבר בבנה"פ מועמד לראשות אגף

ביקורת מצד עובדי הבנק: "מי ששואף להתקדם לצמרת הניהולית לא יכול לפעול נגדה" ■ ההנהלה בתגובה: אמזלג ממשיך לנהל סניף

שרלי אמזלג, שרק לאחרונה הודיע על פרישתו מראשות הוועד של עובדי בנק הפועלים, נחשב למועמד המוביל לתפקיד ראש אגף לוגיסטיקה בבנק - משרה בכירה שעשויה להתפנות במהלך הקיץ הקרוב. כך על פי הערכות מצד גורמים בכירים במערכת הבנקאית ששוחחו בעניין עם "גלובס". במערכת הבנקאית סבורים כי פרישתו המפתיעה של אמזלג, שנתיים לפני סוף כהונתו, מחזקת את ההערכות כי הוא אכן בדרך לתפקיד בכיר, המחייב תקופת צינון לפחות לשם הנראות.

פרישתו של אמזלג מהוועד וההערכות השונות בדבר מינויו לתפקיד בכיר, הציפו מחדש טענות נושנות מצד עובדים בבנק שתמהים כיצד קורה שוועד עובדי הבנק נשלט באופן מסורתי על ידי מנהלים שממשיכים להתקדם לתפקידים בכירים לאחר פרישתם.

גם אמזלג עצמו משמש כמנהל סניף גדול, זאת בעוד שבבנקים הגדולים האחרים כל ראשי הוועדים אינם משמשים בתפקידי ניהול. למעשה, בבנקים לאומי, דיסקונט והבינלאומי ישנם ועדים נפרדים למנהלים ולפקידים, ובכל מקרה יו"ר הוועד משמש בתפקידו במשרה מלאה ואינו נושא תפקיד בבנק. מחליפו של אמזלג בראשות הוועד, יוסי גל, משמש גם הוא כמנהל סניף.

"למנהלים השפעה גדולה יותר"

"כשאתה מקיים בחירות שבהן מתמודדים זה לצד זה עובדים ומנהלים, ברור שלמנהלים יש השפעה גדולה יותר והם אלה שנבחרים בסוף", טוען גורם במערכת הבנקאית. "העובדה שמנהל עומד בראשות הוועד היא פסולה בעיניי, כי הרי איך אותו מנהל יכול לייצג עובד שמתלונן בפניו על מנהל אחר", הוא מוסיף.

גם עובד בבנק משמיע ביקורת דומה: "כך לא מתנהל ועד עובדים וכך לא ניתן להגן על העובדים - זה דומה יותר לפרופגנדה של ההנהלה". לדברי העובד, אין ספק מי מרוויח כשמנהל משמש בתפקיד יו"ר ועד: "נראה לך שמישהו ששואף להתקדם לצמרת הניהולית של הבנק יפעל נגדה? מינוי מנהל ליו"ר הוועד יהיה מקובל עליי רק אם זה יהיה כמו בפוליטיקה - שאחרי השירות שלו בוועד תהיה לו תקופת צינון של מספר שנים עד שיורשה לקבל קידום או תוספות מיוחדות".

"רבים מהעובדים כאן מסכימים שזה לא ועד, זו ועדת קישוט", הוא מוסיף, "אנשי הוועד בבנק עסוקים בארגון מסיבות וטקסים, ולא בהגנה על העובדים".

תמך בפיטורים

במערכת הבנקאית ובקרב האיגודים המקצועיים בענף נזכרו היום במהלך הפיטורים הנרחב שהוציאה לפועל הנהלת הבנק בדיוק לפני עשור. "אני זוכר איך כל הוועדים של הבנקים הפגינו מול הסניף המרכזי של הבנק בשדרות רוטשילד, ורק יו"ר הוועד של הפועלים, שרלי אמזלג, תמך בפיטורים ויצא נגדנו ונגד ההסתדרות", סיפר אחד הגורמים. "אני קיבלתי שם מכות מבריונים שההנהלה שכרה, ואמזלג עמד שם איתם לבוש חולצה עם לוגו של הבנק", הוא מספר.

אמזלג היה אז בתפקידו רק חודשיים וחצי כשהעניק את החותמת על פיטוריהם של מאות עובדים. שיא הביקורת הגיע ב-2010, כשאמזלג החליט לחלק לאלפי העובדים את הספר שכתבה בעלת השליטה, שרי אריסון, ("לידה"), כשי לראש השנה.

בהנהלת בנק הפועלים מסרו בתגובה: "שרלי אמזלג ממשיך בתפקידו כמנהל סניף רמות".

שרלי אמזלג לא מסר את תגובתו לידיעה.