נעילה שלילית בבורסה; פלוריסטם זינקה 4.9%, גיוון צללה 13%

■ הערב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר - צפי למדד אפסי ■ דריכות בשווקים סביב הדיונים על העלאת תקרת החוב בארה"ב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-876 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ג') בירידות שערים, כאשר מדד הבנקים צנח ב-1.4% ומדד המעו"ף סיים בירידות של 0.75%. ירידות שערים נרשמות במרבית הבורסות בעולם כאשר המשקיעים חוששים מהעימות סביב העלאת תקרת החוב של ארה"ב. נזכיר שהערב (18:30) יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר. מחזור המסחר הסתכם בכ-876 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת לקראת נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, ולאחר שאובמה דחק בקונגרס להעלות את תקרת החוב. באסיה נרשמה הבוקר מגמה מעורבת עם נטייה לירידות, כמו גם באירופה ובחוזים בוול סטריט.

חרף צפירות ההרגעה שהשמיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, לפיהן הסטייה החריגה מיעד הגירעון ב-2012 לא תפגע באזרחים, שררה אתמול הסכמה מקיר לקיר כי לא יהיה מנוס מהעלאת מסים נוספת - הנאמדת עתה ב-5 מיליארד שקל לפחות - גם ב-2013. שטייניץ הצהיר אמנם שוב, כי מהלך העלאת המסים מוצה, וכי לא יהיה צורך בהעלאת מסים נוספת השנה.

"מבחינה פיסקאלית, אין 2013. יש תקציב 2013-2014. הואיל ועדיין לא קבענו את תחזית הצמיחה שממנה נגזרת תחזית המסים, אנו לא יודעים אם נצטרך יותר מסים בשנתיים הבאות", אמר אתמול ל"גלובס" בכיר באוצר. "מה שבטוח הוא, כי הצמיחה בשנה הבאה תהיה נמוכה יותר מזו של השנה; לכן, להתחייב לאי-העלאת מסים זה פשוט מעשה בלתי-אחראי". בכיר אחר נשמע תקיף הרבה יותר, ואמר ל"גלובס" כי יהיה צורך להעלות מסים ב-4-5 מיליארד שקל כבר ב-2013.

מנגד, ראש הממשלה נתניהו התראיין אמש בחדשות ערוץ 2 ושלל את האפשרות כי הממשלה הבאה תעלה מסים. "אני יכול לומר דבר אחד, בניגוד למה שחושבים: התקציב הולך לגדול בכ-17 מיליארד שקל", אמר נתניהו, וציין כי "צריך להחליט במה הוא יגדל. אני לא חושב שצריך להעלות מסים. לקחנו בחשבון שהגרעון יהיה כמו שהוא היום. אני לא רואה בעיה שבגללה נצטרך להעלות מסים מסיבה פשוטה: אולי תמלוגי הגז יהיו גדולים, אולי השווקים יתאוששו והייצוא יגדל".

הערב, כאמור, יתפרסם המדד לחודש דצמבר ולשנת 2012 כולה. כלכלנים מעריכים שהמדד יהיה אפסי אבל לא יופתעו אם גם הפעם המדד יהיה שלילי.

מכירת גיוון תקועה; חוזה לאלווריון ביפן

‎‎שלושה חודשים חלפו מאז דיווחה גיוון אימג'ינג על "בחינת אפשרויות אסטרטגיות להצפת ערך לבעלי המניות", כולל אפשרות למכירתה, ומאז ‏‏נשמר השקט ואין כל עדכון לגבי עסקה. אתמול דיווחנו כי ההערכות הן שהצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה על המחיר: בעלת השליטה בגיוון, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עדיין חולמת על שווי של מיליארד דולר לחברה, ואילו הרוכשים הפוטנציאליים מוכנים לשלם סכומים הנמוכים בכ-25% (שעדיין משקפים פרמיה נאה של כ-32% על מחיר השוק). הבוקר אישרה גיוון את הידיעה ב"גלובס" והודיעה כי המגעים הופסקו. (לסיפור המלא)

הזדמנות קנייה במניית מלאנוקס? אחרי שצללה ב-58% מהשיא שנרשם בתחילת ינואר, האנליסט סטיבן מילונוביץ' מבנק UBS ממליץ לקנות את המניה בטענה שיחס הסיכון-סיכוי השתפר ולאור ציפייה לאימוץ של שבב האינפיניבנד (InfiniBand). מילונוביץ' משדרג היום את ההמלצה למניית מלאנוקס ל"קנייה" מ"נייטרלי" ומקפיץ את מחיר היעד ל-65 דולר למניה מ-56 ד' למניה, כלומר מחיר המשקף פוטנציאל עלייה של 28.7% על מחיר השוק.

אלווריון הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם היטאצ'י היפנית לאספקת ציוד לעמדות תקשורת לשימוש חברת סלולר גדולה בטוקיו.

חברת פלוריסטם דיווחה היום על כך שקיבלה את אישור מכון פול-ארליך, הרשות הרפואית בגרמניה לאישור תרופות ביולוגיות, להתחיל בשלב השני של הניסויים הקליניים בתאי גזע מהשלייה לחולים הסובלים מצליעה בינונית לסירוגין (IC), תת מחלה של מחלת טרשת העורקים.

לפי הערכות בשוק, חברת נייס מצויה בהליכי משא ומתן מול אחת ממתחרותיה העיקריות, חברת ורינט, לרכישתה בהליך של מיזוג. על פי הידוע, ורינט צפויה להירכש בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר.

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח צמודות מדד (הרחבת סדרה ח') בהיקף של כ-334 מיליון שקל.

לאחר קבלת אישור לשיווק בארה"ב, בריינסוויי דיווחה היום כי התקבל אישור מנהל הבריאות בקנדה (Health Canada) לטיפול במכשיר Deep-TMS של החברה בחולי דיכאון, שטיפול תרופתי לא הביא לשיפור במצבם באותה אפיזודה של המחלה.

מודיעין המשיכה לעלות היום , לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א אישרה אתמול את קידוח האקספלורציה המתוכנן ברישיון "גבריאלה" מול חופי הרצליה, ודחתה את התנגדויות עמותת "צלול" והחברה להגנת הטבע. רישיון "גבריאלה", המוחזק על ידי מודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB ועל ידי אדירה, ממוקם מול חופי הרצליה והוא עתיד להתחיל במחצית הראשונה של 2013.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]