נעילה מעורבת בוול סטריט; "תנודתיות בשל תקרת החוב"

המשקיעים המשיכו להיות מוטרדים מסוגיית תקרת החוב האמריקנית ■ ברננקי: "אני לא חושב שהתוצאה של תוכניות התמריצים שלנו תהיה אינפלציה שתצא משליטה" ■ מאקרו: המכירות הקמעונאיות, מדד האמפייר סטייט ועוד

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שמרבית שעות המסחר התאפיינו בירידות שערים. המשקיעים המשיכו להיות מוטרדים מסוגיית תקרת החוב האמריקנית, וכן מגיבים לנאומו של יו"ר ה'פד' ברננקי, אשר הגן אמש על תוכניות התמריצים שהשיק הבנק המרכזי בשנתיים וחצי האחרונות. בזירת המאקרו התפרסמו היום שטף של נתונים, ביניהם מדד המכירות הקמעונאיות שעלה מעל הצפי ומדד האמפייר סטייט שרשם קריאה שלילית. אפל המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אמש, וגם פייסבוק במוקד לאחר שהכריזה על מנוע חיפוש חברתי. (על כך בהמשך)

סוגיית תקרת החוב האמריקאי המשיכה גם היום להטריד את המשקיעים בוול סטריט - בעוד המחוקקים בארה"ב ינסו לאשר את העלאתה, בכדי למנוע "שיתוק" של הממשל כבר בעוד כחודש. בסיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

האם אנו לקראת גל עליות? תיאבון המשקיעים לסיכון בשיא של 9 שנים

בתוך כך, קרא אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה לקונגרס לאשר את העלאת תקרת החוב הלאומי - ללא תנאים מוקדמים - והכריז כי לא ינהל מו"מ עם הרפובליקנים על סוגיה זו כאשר הם "מצמידים אקדח לרקתה של האומה". "משקיעים ברחבי העולם ישאלו אם ארה"ב היא בכלל הימור בטוח, תהיה טלטלה בשווקים ושיעורי הריבית יזנקו", הזהיר אובמה מהתוצאות של אי העלאת תקרת החוב.

"המשמעות של סוגיית תקרת החוב היא שהתנודתיות בשווקים תימשך בקרוב", אומר טום ווירת', מנהל השקעות בחברת Chemung Canal Trust. "אובמה לא יכול לומר שהוא לא ינהל מו"מ עם הרפובליקנים משום שפשוט אין לו ברירה. זה לא טוב לכלכלה שקיים משבר פוליטי".

לאחר סיום המסחר בוול סטריט אמש, נשא יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי דברים, והתייחס לאפשרות כי תוכניות התמריצים השונות שהשיק הממשל האמריקני יובילו לסחרור אינפלציוני בקרוב: "אני לא חושב שהתוצאה של תוכניות התמריצים שלנו תהיה אינפלציה שתצא משליטה", הבהיר.

בזירת המאקרו התפרסמו היום שטף נתונים, וביניהם מדד המכירות הקמעונאיות שעלה בדצמבר ב-0.5%, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר עלייה של 0.3% בנובמבר. מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.2%, לעומת צפי לירידה של 0.1% ולאחר ירידה של 0.8% בנובמבר. מדד האמפייר-סטייט, רשם קריאה שלילית של 7.8 נקודות בינואר, לעומת צפי לקריאה שלילית של 7.3 נקודות בדצמבר.

ב-17:00 התפרסמו המלאים העסקיים, שעלו ב-0.3% בנובמבר בהתאם לצפי האנליסטים, ולאחר עלייה של 0.4% באוקטובר.

אפל במוקד; פייסבוק איכזבה

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 נמשכת, כאשר המשקיעים ממתינים לדוחות אי.ביי. ו-JP מורגן מחר, וכן לדוחות בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ ואינטל ביום חמישי.

הזדמנות קנייה במניית מלאנוקס ? אחרי שצללה ב-58% מהשיא שנרשם בתחילת ינואר, האנליסט סטיבן מילונוביץ' מבנק UBS ממליץ לקנות את המניה בטענה שיחס הסיכון-סיכוי השתפר ולאור ציפייה לאימוץ של שבב האינפיניבנד (InfiniBand). (לסיפור המלא)

פלוריסטם במוקד לאחר שדיווחה הבוקר על כך שקיבלה את אישור מכון פול-ארליך, הרשות הרפואית בגרמניה לאישור תרופות ביולוגיות, להתחיל בשלב השני (Phase II ) של הניסויים הקליניים בתאי גזע מהשלייה, PLX-PAD, לחולים הסובלים מצליעה בינונית לסירוגין (IC), תת מחלה של מחלת טרשת העורקים.

חברת גיוון ריכזה עניין לאחר שאישרה הבוקר את חשיפת "גלובס" מאמש, והודיעה כי היא מפסיקה את המגעים לרכישתה או למיזוגה, כחלק מהאסטרטגיה להרחיב את הצמיחה שלה ולמקסם את הערך לבעלי מניותיה.

אפל המשיכה לעמוד במוקד לאור דיווח העיתון אמש "וול סטריט ג'ורנל" כי הביקושים לאייפון 5 כה חלשים, עד שהחברה נאלצה להפחית את ההזמנות שלה לרכיבים המשמשים לייצור האייפון. מניית אפל נחתכה ב-25.8% מאז השיא האחרון ב-19 בספטמבר.

הרשת החברתית פייסבוק איכזבה את המשקיעים והכריזה על מנוע חיפוש חברתי חדש. החברה יצרה באזז גדול לקראת מסבית העיתונאים שכינסה הערב, ורבים סברו כי היא עשויה להכריז על סמארטפון חדש. (לסיפור המלא)

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]