"עובדה" לעליון: לאפשר את שידור התחקיר על שמעון קופר

מערכת התוכנית של אילנה דיין טוענת כי צו המניעה האוסר עליה לשדר את התחקיר על שמעון קופר פוגע בעיקרון חופש הביטוי באופן בלתי מידתי

מערכת התוכנית "עובדה" הגישה הבוקר (ד') ערעור בהול לבית המשפט העליון נגד צו המניעה האוסר על שידור התחקיר בעניין שמעון קופר.

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בת"א, גדעון גינת, הוציא שלשום (ב') צו מניעה נגד שידור התחקיר על שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו ג'ני מור-חיים.

בבקשה לדיון בהול בעליון טענו פרליקטות התוכנית, עורכות הדין טל ליבליך וליאת ברגמן-רביד, כי תוצאות פסק הדין מהוות סטייה בלתי מידתית ובלתי מנומקת מכל ההלכות הנהוגות שנקבעו על-ידי בית המשפט העליון בנוגע לחשיבות חופש הביטוי.

כזכור, לפני כ-3 שנים חשף כתב "עובדה" עמרי אסנהיים את "פרשת האלמן הכפול" - סיפורו של שמעון קופר ונסיבות המוות הדומות של שתיים מנשותיו. אחרי פרסום התחקיר נפתחה חקירה חוזרת, שהסתיימה בכתב אישום.

מאז מעצרו של קופר נמנעה "עובדה" מלטפל בפרשה, אולם כעת, לאחר הגשת כתב האישום, עמד אסנהיים לפרסם את התחקיר המלא בפרשה, שכלל חומרים חדשים.

כאמור, ביום שני האחרון, שעות ספורות לפני שידור התוכנית על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת, קיבל בית המשפט המחוזי בתל-אביב את עתירתו של קופר ואסר על שידור התחקיר בעניינו בתוכנית "עובדה".

על-פי פסק הדין, החלטה זאת נובעת מחשש להפרת עיקרון הסוביודיצה, האוסר על כלי התקשורת להשפיע על הליך פלילי המתנהל בבית המשפט.

בערעור שהגישה היום "עובדה" נטען כי מאז מעצרו של קופר, כלל כלי התקשורת עוסקים בפרשה ומקיימים ראיונות עם הנאשם עצמו, עם בניו, עם עורכי דינו ועוד. על כן, נטען בערעור, בלתי סביר שרק מערכת "עובדה" לא תוכל לעסוק בפרשה. היות וצו המניעה מופנה רק כלפי מערכת התוכנית, "עובדה" היא היחידה שתהיה מנועה מפרסום פרטים אודות הפרשה.

"האינטרס הציבורי שבשמירה על טוהר ההליך הפלילי, כפי שבית המשפט ביקש לשמרו, לא רק שאינו מוגן כעת בעקבות פסק הדיו", נכתב בערעור, "אלא שעיקרון אחר - האינטרס הציבורי בדבר זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי - נפגע באופן ודאי ובצורה בלתי מידתית".