איפה מוריניו ואיפה גווארדיולה (בכל הקשור לכסף)

פפ גווארדיולה צפוי להרוויח "רק" 8 מיליון אירו בעונה בבאיירן מינכן, הרבה פחות מהנמסיס מריאל מדריד - ומעוד כמות לא מבוטלת של מאמנים

החתימה של פפ גווארדיולה בבאיירן מינכן לא צפויה להפוך אותו לאחד המנג'רים המרוויחים ביותר בעולם. על-פי עיתון "הדיילי טלגרף", חוזהו של הקטאלוני במועדון הגרמני, שיתחיל בקיץ הקרוב ויימשך עד לתום עונת 2015/16, יבטיח לו שכר של 8 מיליון אירו לעונה.

איפה זה עומד ביחס למאמנים אחרים בעולם הכדורגל? על-פי סוכנות הייעוץ Pluris Consultoria, ז'וזה מוריניו הפורטוגלי, מנג'ר ריאל מדריד, נהנה העונה משכר של 15.3 מיליון אירו. מייד אחריו קרלו אנצ'לוטי, האיטלקי שמאמן את פ.ס.ז' הצרפתית ומקבל בעיר האורות 13.5 מיליון אירו לעונה; איטלקי אחר, מרצ'לו ליפי הוותיק, הגיע לליגה הסינית, שם הוא מאמן את קבוצת גאנג'ואו אברגראנדה תמורת 10 מיליון אירו בעונה.

את חמישיית המאמנים המרוויחים ביותר משלימים סר אלכס פרגוסון (מנצ'סטר יונייטד, 9.4 מיליון אירו לעונה) וארסן ונגר (ארסנל, 9.3 מיליון אירו). גם חוס הידינק, שקיבל את הג'וב באנז'י מחצ'לקה הרוסית, מרוויח יותר (8.3 מיליון אירו) מהשכר הצפוי של גווארדיולה.

אגב, מחליפו של גווארדיולה בברצלונה העונה, טיטו וילאנובה, מרוויח על-פי Pluris כ-7 מיליון אירו בעונה בקאמפ נואו.

על-פי דיווחים, אם היה בוחר גווארדיולה לאמן בקבוצות מהפרמיירליג - סביר להניח שכן היה מתברג בראש רשימת המנג'רים המרוויחים. באנגליה פרסמו כי רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי, הציע לו שכר שיא של 22 מיליון אירו לעונה כדי שיבוא לאמן בקבוצה.