נעילה חיובית בוול סטריט; מלאנוקס זינקה 7.5%, גוגל 5.5%

בית הנבחרים האמריקאי הצביע בעד דחיית ההחלטה על העלאת תקרת החוב ב-3 חודשים ■ דרגי: "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה - הוסרה" ■ עונת הדוחות: SAP, אפל, צ'ק פוינט ומלאנוקס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים, על רקע ההחלטה של בית הנבחרים האמריקאי להצביע בעד הארכת מועד העלאת תקרת החוב הממשלתית. כמו כן, כיוון השווקים הושפע מההכרזה של הבנק היפני על מדיניות מרחיבה, החל מסוף השנה. בזירת המאקרו לא התפרסמו היום נתונים משמעותיים, בעוד עונת הדוחות נמצאת בעיצומה. לפני פתיחת המסחר פירסמו צ'ק פויינט ומקדונלדס, לאחר המסחר ידווחו אפל ומלאנוקס.

ארה"ב תחילה, בית הנבחרים החליט היום לדחות את העלאת תקרת החוב עד ה-19 למאי השנה. "משמעות ההחלטה היא מאוד פשוטה", אומר דובר בית הנבחרים ג'ון ביינר. "היא קובעת שלא תהיה העלאה ארוכת טווח של תקרת החוב האמריקאית, עד שלא תהיה תוכנית ארוכת טווח להתמודדות עם המשבר הפיסקלי המאיים על המדינה". למעשה, ההחלטה מאפשרת לממשל להמשיך לפעול ולשלם את החובות שלו, לפחות ב-3 חודשים הקרובים.

ברקע להחלטה, מדד ה-S&P 500 עלה היום מזה היום ה-6 ברציפות והוא רחוק 5 נקודות בלבד מרמת ה-1,500 נקודות.

ובאירופה, נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, יצא אתמול בנאום אופטימי לאזרחי אירופה: "אנו מתחילים את 2013 בטון בטוח יותר, בעיקר לאור העובדה שביצענו התקדמות משמעותית ב-2012", אמר הנגיד בנאום בפרנקפורט. "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה - הוסרה. מנהיגי היבשת הכירו בצורך להוביל את האיחוד המוניטארי ולהפכו גם לפיסקאלי ופיננסי - לכלכלה אחודה ושלמה".

עוד באותו עניין, אתמול דנו שרי האוצר של גוש האירו באופן פעולתו של מנגנון הייצוב האירופי, ה-ESM, ובפרט במנדט המנגנון להלוות אשראי ישירות לבנקים ביבשת, ללא תיווך ממשלתי - ולא הצליחו להגיע להסכמה בנושא. עוד במסגרת הפגישה, אישרו השרים מתן סיוע כספי נוסף לממשלת יוון, בהיקף של 9.2 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) החודש. (לסיפור המלא)

באסיה, נסחר הניקיי היפני היום בירידות, לאחר הכרזת הבנק המרכזי של יפן אתמול - שהציב יעד אינפלציה של 2%, וכי יבצע רכישות אג"ח בהיקף של 13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) בחודש, לתקופת זמן בלתי מוגבלת, החל מחודש ינואר 2014 - וזאת, במטרה לעמוד ביעד האינפלציה שהציב. (לסיפור המלא)

קרן המטבע הבינלאומית שוב מורידה את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית. בעדכון ששיגר הארגון היום (ג') תחזית הצמיחה העולמית הופחתה בעשירית האחוז לרמה של 3.5% לשנת 2013 וב-4.1% ל-2014.

אפל ומלאנוקס ידווחו לאחר המסחר

עונת הדוחות תימשך גם היום, כאשר בין המדווחות הבולטות ניתן למצוא את SAP , אפל ומלאנוקס . (לקראת דוחות אפל - לסיפור המלא)

צ'ק פוינט דיווחה לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה הכספיות. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח למניה על בסיס Non-GAAP של כ-91 סנט (רווח של כ-185 מיליון דולר) לעומת צפי אנליסטים לרווח של 88 סנט ברבעון. בשורת ההכנסות, עם זאת, דיווחה צ'ק פוינט על כ-368.6 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 3%, לעומת צפי אנליסטים לכ-373 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

מקדונלדס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2012 לפני פתיחת המסחר ועקפה את תחזיות האנליסטים. ענקית המזון דיווחה על רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר, או 1.38 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.38 מיליארד דולר או 1.33 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ל-6.95 מיליארד דולר, לעומת 6.82 מיליארד ברבעון המקביל ב-2011. אנליסטים ציפו לרווח של 1.33 דולרים למניה והכנסות של 6.89 מיליארד דולר.

טאואר הודיעה כי נבחרה על ידי חברת ON Semiconductor לייצר עבורה שבבים מתקדמים, הניתנים לתכנות ובעלי ממירי מתח גבוה, המיועדים לשוק הצגים באיכות גבוהה. מקורות בשוק מוסרים כי מדובר בהיקשרות אשר תניב לטאואר הכנסות של מיליוני דולרים בשנה.

גוגל עמדה במוקד לאחר שפרסמה אמש את דוחותיה. ענקית החיפוש הרוויחה 10.65 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012 על הכנסות של 11.34 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשורת הרווח. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הכניסה גוגל 8.13 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה עמד על 9.5 דולר. בעקבות הדוחות הטובים שידרגו אנליסטים את מחירי היעד והמלצותיהם על המניה.

IBM דיווחה אמש על תוצאותיה גם כן, כשהיא רושמת רווח נקי של 5.39 דולר למניה בעוד שברבעון המקביל אשתקד הרווח עמד על 4.71 ד' למניה. ההכנסות ירדו ל-29.3 מיליארד דולר מ-29.49 מיליארד ד' ברבעון המקביל אשתקד.

חברת גילת הודיעה היום כי החברה הבת Gilat To Home Peru נבחרה על ידי Banco de la Nación, הבנק הלאומי של פרו, לאספקת מערכת תקשורת לוויינית ל-320 אזורים כפריים. הרשת הלווינית כוללת גם מערכת המיועדת לשמש כאתר להתאוששות מאסון אשר ימוקם בעיר צ'יקלאיו. היקף החוזה הוא 9.6 מיליון דולר לשלוש שנים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]