רות רונן לא תדון בתביעה הנגזרת נגד אי.די.בי בעניין ישראייר

זאת בעקבות בקשת פסילה שהגיש התובע, בטענה כי קשריה של רונן עם עו"ד גיורא ארדינסט מחייבים את העברת התיק ■ התיק יועבר לשופט עודד מודריק

נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, הורתה היום (א') על העברת הדיון בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד קבוצת אי.די.בי סביב עסקת רכישת חברת התעופה ישראייר, מידי השופטת רות רונן לידיו של השופט עודד מודריק.

זאת, בעקבות בקשת פסילה שהגיש באחרונה התובע, רו"ח ישראל בן-יורם, באמצעות עורכי הדין סיני אליאס ואורי אלדשטיין, בטענה כי קשריה של השופטת רונן עם עו"ד גיורא ארדינסט, פרקליטו של איש העסקים אברהם לבנת, שותפו של דנקנר, מחייבים את העברת התיק לידי שופט אחר.

באחרונה הודיעה השופטת רונן במסגרת דיון בתביעה נגזרת אחרת שהוגשה נגד אי.די.בי (בעניין חלוקת דיבידנדים) כי היא מחזיקה באג"ח של אי.די.בי אחזקות.

כן הצהירה רונן כי עו"ד גיורא ארדינסט, פרקליטו של איש העסקים אברהם לבנת, שותפו של דנקנר, הוא ידיד אישי שלה, וכי חברת נייס, שבעלה זאבי ברגמן הוא המנכ"ל שלה, מיוצגת בידי משרדו של ארדינסט במספר עניינים.

בהמשך הגיש רו"ח בן-יורם את בקשת הפסילה בהתבססו על הצהרתה של השופטת רונן.

בין היתר כתב בן-יורם בבקשתו כי "ככול הנראה, בין בני משפחת לבנת לבין משרד עורכי הדין ארדינסט-בן-נתן יש קשרים עסקיים החורגים מקשרי ייצוג משפטי".

לדבריו, "לשופטת רות רונן, לפי הפרטים שנמסרו על-ידה, ישנה 'קרבה ממשית' לעורכי הדין המייצגים חלק מהצדדים בהליך זה, קרבה המקימה חשש ממשי ממשוא-פנים בניהול ההליך".

יצוין כי בתיק השני (נגזרת הדיבידנדים) נמנעו הצדדים מלהגיש בקשת פסילה.

בתביעה הנגזרת שהועברה כעת לשיפוטו של השופט מודריק נטען כי עסקת ישראייר - במסגרתה רכשה אי.די.בי פיתוח ב-2009 את חברת גנדן תיירות, המחזיקה בחברת התעופה ישראייר - חשפה את אי.די.בי לסיכונים משמעותיים וגרמה לחברה נזקים המוערכים בהיקף של 360-480 מיליון שקל.

לטענת התובע, רו"ח ישראל בן-יורם, מבעלי מניות המיעוט בחברת אי.די.בי החזקות, במסגרת עסקת גנדן השתחררו בעלי השליטה בגנדן מערבויות בסכום של כ-43 מיליון דולר (עם חשיפה ל-2 מיליון דולר נוספים), שניתנו על-ידם להבטחת חובות חברת גנדן, ואלה הועברו אל אי.די.בי אחזקות.

בעלי השליטה, נטען, שוחררו למעשה מהצורך להמשיך ולממן את פעילות גנדן תיירות על-ידי הלוואות בעלים נוספות, שהיו נדרשות לצורך המשך פעילותה.

בהקשר זה צוין בתביעה כי "עסקת רכישת גנדן תיירות נערכה כעסקת בעל עניין בחברה ציבורית, שלה מאפיינים חריגים מבחינת הפסול הבוטה שבה, וזו שימשה את בעלי העניין באותה חברה להעברת התחייבויות שחלו עליהם והסיכונים להם היו חשופים, אל כתפיהן של החברות הציבוריות (אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח)".