"נתנו לערן מזרחי את כל הכסף מהדירה - 1.45 מיליון שקל"

ג' ובעלה איבדו 1.45 מיליון שקל, ט' מכפר-סבא איבד 700 אלף שקל, וש' מרשפון איבד קרוב ל-4 מיליון שקל ■ כעת, נפגעי ערן מזרחי יוצאים לקרב של חייהם ודורשים לא לחתום על הסדר טיעון עד שמזרחי יגלה איפה הכסף

השעה היא 3:22 לפנות בוקר. כמה שעות לאחר המפגש הטעון עם שבעה מקורבנותיו של ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון שזכה לכינוי "מיידוף הישראלי", אני מקבל מייל מאחת מהם, ט', מנהלת שיווק מכפר סבא.

"שאלת אותנו מה המקרה של ערן מזרחי עשה לנו, מה השתנה בחיינו", היא כותבת. "אז זה מה שהמקרה גרם לנו - להתעורר באמצע הלילה עם מועקה גדולה בלב. עם חוסר יכולת לישון ולסלק את עשרות המחשבות שמתרוצצות במוחך. התעוררתי מבועתת. משחזרת מה אמרתי לך אתמול בראיון שכן אינני רוצה להיחשף, לא מתוך בושה אלא מתוך הגנה על ילדיי, על משפחתי ועל הקריירה שלי. מקרים כמו שלנו נתפסים בציבור כמעשה בורות, תמימות, קלות דעת. וזה לא משנה כמה שתסביר שבדקת לעומק, שקיבלת מסמכים ועדויות לפעילות העסקית המשגשגת של ערן מזרחי, שראית הוכחות כי הוא משקיע מוסמך, ושמעת ללא הפסקה מאותם 'שגרירים' איך כבר חמש שנים ביציבות הם עושים כסף וכבר הכפילו את ערך הדירה שמכרו. בכל יום אתה משחזר את אותו רגע ארור שבו נגררת למקום הזה והפקדת בידיו של נוכל מקצועי את כל הכסף שהיה לך. זהו פצע גדול שייקח המון זמן, אם בכלל, עד שיגליד".

נחזור כמה שעות לאחור, אל הפגישה עצמה. ג', אישה בשנות הארבעים לחייה מראשון לציון, מגיעה ראשונה. את מזרחי פגשו היא ובעלה, מנהל בכיר בחברת אופנה מוכרת, בעקבות קרובי משפחה שהמליצו להשקיע אצלו.

"בדיוק מכרנו דירה והיינו אמורים לרכוש דירה אחרת, וסיפרתי על זה לחברה שלי. היא סיפרה לי שגם הם מכרו דירה וגרים בשכירות, ואז שאלתי אותה, מתוך עניין, מה הם עשו עם הכסף. היא סיפרה שהוא מושקע אצל מכר שלה, ושמאז שהם מושקעים אצלו החיים שלהם השתנו, שהם משלמים שכירות בעזרת הריבית וחיים ברמת חיים מאוד גבוהה, ושהמטרה שלהם היא לחסוך, וכמובן לקנות בית בשלב מאוחר יותר. היא הראתה לי שהם מרוויחים כסף ואת כל הדוחות על ההשקעות, ומבחינתם הכול היה בסדר. הם באמת קיבלו כספים בכל פעם שהם ביקשו, והם היו מושקעים שנה לפנינו. נפגשנו עם מזרחי ובעלי היה די סקפטי, אבל אני משכתי בכיוון של השקעה".

- כי מה?

"כי התלהבתי מזה. נורא רציתי להפסיק לעבוד וללכת ללמוד, וזה קסם לי שמישהו אחר יעשה בשבילי כסף, וקסמה לי האפשרות לקנות בית יותר גדול ולא לקחת משכנתה. אני יודעת שלכולם יש ביקורות עלינו, אבל בסך-הכול אנחנו ככל משפחה נורמטיבית; מה שחשבנו זה רק, אתה יודע, להתקדם ולהגיע למצב של בית בלי משכנתה".

- תארי לנו את הפגישות עם מזרחי.

"בהתחלה היו הפגישות בבית קפה באור יהודה שנקרא 'לחם יין', בהמשך נפגשנו גם בביתו בסביון. הוא תמיד בא לבד ונראה כמו בן אדם אמין ופשוט כזה. אמרתי לבעלי, 'תראה איזה בן אדם צנוע', אפילו שעון הוא לא ענד - הוא עשה רושם חיובי לחלוטין. הוא גם הראה לנו דוחות וסיפר לנו איך במהלך השנים הוא עשה המון כסף, הוא התחיל מדירה קטנה, אבא שלו פשט את הרגל אז הוא גם עזר לאבא שלו; ובסופו של דבר הוא החליט להפוך למשקיע במטבע חוץ. הוא הסביר שהכסף שלנו יושקע בבנק בשווייץ. כלומר, אנחנו מעבירים את הכסף לחשבון נהנים בבנק הפועלים, והכסף מוצא מהחשבון הזה ומועבר לחשבון בשווייץ והכספים מושקעים שם. הוא הראה לנו מסמכים של הבנק וגם לקחנו את החוזה לעורך דין שאמר לנו שזה חוזה בסדר לגמרי".

- כמה השקעתם אצלו?

"בנובמבר 2010 נתנו לו כמעט את כל הכסף מהדירה שמכרנו - מיליון ו-450 אלף שקל. השארנו אצלנו רק 50 אלף שקל מכספי הדירה, כי מזרחי אמר לבעלי שאם אנחנו עוברים לשכירות הוא צריך לתת לי 'להרגיש שהיא גרה במקום שזה הבית שלה', ושיסדר את הבית כמו שצריך".

- זה המון כסף, לא חששתם?

"אחרי שנתנו לו את הכסף, לפעמים, הייתי נכנסת ללחצים. אבל בכל פעם שהייתי נכנסת ללחצים היינו מדברים איתו והיינו אומרים לו, 'אתה לא איזה מיידוף בקטן או משהו כזה?'. אבל תשמע, זה לא רק חברה שלי שהשקיעה אצלו. זה גם אימא שלה, וזה גם אחיה שהיה בפנים, וההורים שלו ואחיו, ואחותו. בהתחלה הכול היה בסדר; התחלנו למשוך בכל רבעון כסף לשלם לשכירות".

- איך הרגשת כשהתגלתה התרמית?

"נורא. נורא. אנחנו אנשים שמעולם לא השקענו בשום דבר - בכלום. אנחנו לא לוקחים 'ריזיקות', וזו פעם ראשונה שלקחנו סיכון ופשוט... בהתחלה זו תחושה של בושה, כאילו אני גנבתי את הכסף, ממש ככה. ואז אתה מתחיל לקלוט. תשמע, זה נורא, זה כאילו שאני לקחתי לילדים שלי את מה שהיה שלהם. אחרי המקרה התמוטטתי למשך שלושה חודשים, פשוט לא תפקדתי בכלל".

ט' מכפר סבא, ששלחה את המייל באישון ליל, איבדה אצל מזרחי 700 אלף שקלים, והתמוטטה אף היא בעקבות המקרה. לאחר שנתפס היא הוזמנה להתעמת עם מזרחי במשטר, וגם העימות הזה לא מרפה ממנה עד היום. "יושב מולי בן אדם בשלשלאות, שגנב לי מאות אלפי שקלים, ואני מדברת איתו והוא פשוט לא מסתכל עליי. אני שואלת אותו, 'תגיד, איפה הכסף שלי?' ואני רותחת. הוא מסתובב לשוטר ואומר לו, 'כל מה שהיה לי להגיד אמרתי', במין מונוטוניות כזו".

על הפרק: הסדר טיעון

פרשת ערן מזרחי, מנהל ההשקעות בן ה-41 מסביון שנעצר לאחר שניסה לברוח, התפוצצה במאי 2012. כתב האישום נגדו הוגש ביוני, והוא מגולל פרשת מרמה מתוחכמת. לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני כמאה אנשים ומשפחות, שכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקלים, ואת הכסף לקח לכיסו. לפי כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי המשקיעים כדי לחיות חיי פאר, לרכוש וילה בסביון, וכן רכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. הוא מואשם גם בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקלים, ובמקביל להליכים הפליליים מתנהל נגדו הליך פשיטת רגל, שבמסגרתו מתנהל כינוס הנכסים לכלל נכסיו.

עם ט', עם ג' ועם חמישה קורבנות נוספים של מזרחי, נפגשנו במרכז נגה לזכויות נפגעי פשיעה בתל אביב. השבעה הסכימו להתראיין ל-G בעיקר עקב חששם הגדול מכך שעורכי הדין יוסי אלון ויוחאי בן-שמואל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נמצאים במגעים מתקדמים להסדר טיעון בתיק עם סנגוריו של מזרחי, עורכי הדין מיכה פטמן ומנחם רובינשטיין. כך, אם לא יהיו עיכובים, צפויים הצדדים להציג בשבוע הבא בפני שופט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, את ההסדר, שבמסגרתו יודה מזרחי בחלק מהמעשים ויישלח לכ-14-12 שנים בכלא.

הקורבנות דורשים שההליך הפלילי שמנהלת המדינה נגד מזרחי ישמש מנוף בניסיון להגיע אל הכספים שהוא גנב, ושלטענתם עודנו מחזיק ומסתיר. לדבריהם, על הפרקליטות להתנות את עצם החתימה על הסדר הטיעון עם מזרחי בכך שיחזיר את הכסף לקורבנות, או לכל הפחות להתנות ענישה פחותה שלו בהחזרת הכספים.

הם חוששים כי אחרי שייחתם הסדר עמו כבר לא ניתן יהיה עוד להגיע לכספים, ועל כן חלקם פנו לאחרונה למוקד לזכויות נפגעי פשיעה שמפעיל מרכז נגה. עורכי הדין במרכז נגה, בראשות ראש המרכז ד"ר דנה פוגץ, ייעצו לכל אחד מהנפגעים להגיש לשופט גורפינקל "הצהרת נפגע" שבה יפרטו את נזקיהם. הגשת הצהרת נפגע היא זכות שניתנה לכלל נפגעי העבירות, מפריצה ועד רצח, מכוחו של חוק זכויות נפגעי עבירה. עם זאת, לדברי פוגץ אין די בכך: "הגיע הזמן שבתי המשפט יבחנו אפשרות לאפשר גם לנפגעי פשיעה כלכלית, דוגמת קורבנותיו של מזרחי, להביע את דעתם על הסדר הטיעון עם העבריין שהונה אותם, זכות שעד כה שמורה רק לקורבנות של מקרי אלימות קשים, כמו אונס ותקיפה; יש לאפשר להם להביע את עמדתם בעניין הסדרי הטיעון שהמדינה חותמת עם מי שפגע בהם".

"אם המדינה תחתום על הסדר טיעון עם מזרחי, הדבר יאפשר לו לברוח עם רוב הכסף שגנב", אומר צ', 50, מכפר יונה, שאינו מצליח לעצור את דמעותיו ופורץ בבכי. "מזרחי יקבל הסדר טיעון ואחר כך ינוכה לו שליש, ואז בתוך שש-שבע שנים הוא יחגוג על הגב של כולנו. זה מרתיח אותנו וגם מפחיד אותנו, ואסור שזה יקרה".

א', גבר בשנות הארבעים מראשון לציון: "הגענו לראיון הזה במטרה לגרום לפרקליטות להילחם בחירוף נפש על מיצוי הדין עם הפושע הזה - להילחם עבור אותן מאה משפחות שחייהן ניזוקו לא רק ברמה הכלכלית, אלא גם ברמה הנפשית. אין מקום לעסקת טיעון אלא אם ערן מחזיר את כספי הקורבנות. ואם לא כך, שיירקב בכלא. לא 12 שנים אלא 25 שנה".

עם כל האמפתיה, אי-אפשר שלא לשאול מה אתם רוצים מהפרקליטות. אתם בחרתם להשקיע אצל מזרחי, ובדיעבד התברר שעשיתם טעות קשה. האחריות היא עליכם.

ט' מכפר סבא: "אנחנו לא קורבנות רק של אדון ערן מזרחי, אנחנו קורבנות של מערכת שלמה. של מערכת המשפט בישראל שמאפשרת לו לקבל הסדר טיעון, של המשטרה שלא הקשיבה כשבאנו והתרענו הרבה מאוד זמן לפני שתפסו אותו, ואמרה לי שמה שיש פה זה סכסוך עסקי; אני התפרעתי במשטרה ולא היה עם מי לדבר. ואנחנו גם קורבנות של הרבה מאוד עורכי דין, שכל אחד סוחב לכיוון שלו. הפרקליטות רוצה להגיע איתו לעונש ממש מצחיק, של 14 שנות מאסר. הוא חייב להירקב שנים ארוכות בכלא".

- דיברת על כך עם הפרקליטים?

"דיברתי עם התובע עו"ד יוסי אלון, ושאלתי אותו, 'תגיד, למה אתה כזה יפה נפש? תהיה פורץ דרך, תבקש 25 שנה מאסר. אז הוא אמר לי שהם לא יכולים לבקש מאסר יותר ארוך מ-14 שנה, שככה מקובל בישראל והכול מבוסס על תקדימים. נתתי לו את הדוגמה של מיידוף. אז הוא אומר, 'תראי, בישראל המצב שונה, אנחנו לא יכולים להתבסס על מקרים חיצוניים. אין לי מספיק עבירות שם, יש מקרים חמורים יותר".

- ואולי זה באמת המצב.

"אני מחפשת את ההרתעה. אני רוצה לחיות במקום שבו אפשר לסמוך על אנשים ולא לפחוד מכל אחד. אם ערן מזרחי היה אונס אותי יכול להיות שהיה מקבל עוד עשר שנים. והוא אנס לי את הנשמה".

- עד כדי כך?

"אנחנו קורבנות של אדם שקם בוקר-בוקר ויצא לצוד משפחה ישראלית נוספת. אדם, שבוקר-בוקר עסק בזיוף מסמכי בנקים, תעודות, תשואות, ודאג כמו שעון להעביר דוחות מזויפים לכל אחד מלקוחותיו, לשמור על קשר אישי, להזמין את לקוחותיו לביתו המפואר, אשר נבנה כל-כולו מכספינו, ולהגיע לביקורי בית מעת לעת. אדם שאינו מבדיל בין טוב לרע, בין שקר לאמת, בין אישה זקנה לאדם חולה, לאם החיה מקצבת בנה הנכה - כן גם כאלה יש בקבוצה שלנו, וערן גזל מכולם מבלי להתבלבל לרגע. הקלות הבלתי נסבלת שבה מתייחסת המדינה לעבריינים סדרתיים, שהורסים חיים של אנשים אחרים, היא שערורייתית".

"הוא גמר פה מאה משפחות"

הרוחות בפגישה מסרבות להירגע. "אמרתי לעורכי הדין שלו, 'תקשיבו טוב, לא תהיה כאן עסקת טיעון ואני גם אתאבד על זה", אומר ש' מרשפון. "הוא גמר פה מאה משפחות וממשיך להתעלל בנו בזה שהוא ממשיך להחביא את הכסף והמשפחה שלו ממשיכה לטייל וליהנות מהחיים". ש', גבר צעיר וכריזמטי ובעליה של חוות סוסים ברשפון שבה רכבו רעייתו ובתו של מזרחי, הפסיד אצל מזרחי קרוב ל-4 מיליון שקלים. "מובן שלפני זה עשינו בדיקות שהבן אדם נקי ושהחברה נקייה", הוא מספר, ומוסיף שבעבר לקח בעצמו קורסים בניהול השקעות. "ראינו שיש חשבון נאמנות וחוזה, ושהכול מסודר כמו שצריך. זה בגדול".

- מתי התחלת לחשוד?

"באפריל 2012, אחרי שהוא איחר בתשלום. ישבתי אצלו בבית ואשתו הייתה במרחק של חמישה מטרים. הוא ניסה להראות לי על הלפטופ שהכול בסדר, ובגלל שלמדתי את זה אז ראיתי שהוא מזייף, ואמרתי לו 'שמע אתה עובד בשיטה של מיידוף'. הוא שתק ואמר לי 'אל תדאג, הכסף יגיע'. יצאתי משם, הרמתי טלפון למזכירה שלו, ואמרתי לה שעד ה-15 במאי כל הכסף בחוץ. הוא ניסה לתפוס אותי ולהשיג אותי, ולא עניתי כי בכל זאת יש לי שם ועסק, ומספיק שטעיתי. ואז כשהגיע התאריך, כמובן, הוא כבר נעלם".

- מה עכשיו?

"מבחינתי הסדר הטיעון זה גבול אדום. אתה רואה את הפרקליטים מגיעים להסכמות עם עורכי הדין של מזרחי עוד לפני הדיון, זה ממש מצחיק. הסנגור אומר משהו אז הפרקליטים אומרים טוב, יאללה, בסדר, מה זה 'בסדר יאללה'? אתה עורך דין או שאתה ליצן? בדיון הראשון אני הבאתי לפרקליטות חומר, כולל קודים של בנקים ומספרי חשבונות בעולם, והשופט ציון קאפח שאל אותם בעברית פשוטה, 'חבר'ה, יש חשבונות בנק בחו"ל?'. הם אמרו לו לא. באתי לשם ואמרתי לעורך הדין, 'הבאתי לך את הקודים של החשבונות ואתה אומר שאין חשבונות?' הוא אומר, לא, אני לא רוצה לחשוף. אמרתי לו, אני לימדו אותי במלחמה לירות ישר בראש, לא ברגליים. אתה במלחמה בא ושומר לי קלפים? למתי? שישחררו אותו למעצר בית?".

- מזרחי מסרב לחתום על ייפוי כוח בחשבונותיו.

"נכון, וחלק מעסקת טיעון איתו חייבת לכלול חתימה של ערן על ייפוי כוח לכל החשבונות שלו והעסקה חייבת לצאת לפועל רק חודשיים מאוחר יותר ובתנאי שהכספים יימצאו. תבין, אם ערן מזרחי רק מגיע לאייפון שלו, כבר הכסף ייעלם. בטלפון שלו אין שמות, יש רק מספרים, הבן אדם הזה יש לו זיכרון צילומי, הוא יודע מספרים, כרטיסי אשראי של מה שאתה רוצה, חשבונות בנק. הוא צריך אייפון וכבר מעביר הכול לבד".

- אתה עוד רגע מתפוצץ.

"התחושה הכי כואבת פה זה שאתה צריך לדאוג לעצמך. אף אחד לא דואג לך. לא הפרקליטות ולא בתי המשפט ולא המשטרה. כשאני רצתי למשטרה להגיש תלונה הם עוד לא הוציאו צו מעצר בכלל. הם הכניסו אותי לאחד החדרים שם, והייתי צריך להוריד להם סרטונים ולהראות להם מי הבן אדם. אם אתה צריך לדאוג לעצמך אתה צריך גם ללכת על חבל מאוד דק כדי לא לעבור את הגבול בצד הפלילי שקל מאוד לעבור פה. אני מצפה מהמדינה שכמו שאני תרמתי וסיכנתי את החיים שלי, ושבעה חברים מהצוות שלי באגוז נהרגו בשביל המדינה, אז לא הגיוני שאתה, בפעם היחידה שאתה צריך את המדינה שתגן עליך, היא מפקירה אותך".

- במקביל להליך הפלילי מתנהל נגד מזרחי הליך פשיטת רגל; בית המשפט אף מינה את עו"ד איתן ארז לכונס הנכסים שלו.

צ' מכפר יונה: "איתן ארז מצד אחד פועל כביכול לטובת הנושים, אבל הוא כל הזמן, לאורך כל התהליך, מנסה להוריד לנו ציפיות. הוא מספר כמה התהליך הזה קשה, כמה הוא ארוך, כמה הסיכוי שנראה את הכסף הוא קטן. הוא אומר שהצלחה גדולה תהיה אם נראה 20% מהכסף שלנו".

ש' מרשפון: "לאיתן ארז אין מושג איפה רוב הכסף. למה כונס הנכסים לא יודע איפה הכסף? כי אין שיתוף פעולה של המדינה איתו. אין העברת מידע מהאינטרפול, ומהמשטרה אליו. למה לא נותנים לו את הכלים כדי שיביא את הכסף?".

עד אז רותחים הקורבנות גם על האופן שבו בני משפחתו של מזרחי - אביו יוסי, רעייתו יעל ושלושת ילדיהם - מתנהלים. לדבריהם, בעוד שהקורבנות מתמודדים מדי יום עם הקשיים הכלכליים שנגרמו להם על-ידי מזרחי, בני משפחתו ממשיכים את חייהם כרגיל. "הם עזבו אמנם את הבית השכור בסביון, אבל שוכרים בית בכפר מעש ליד סביון, תמורת 8,000 שקלים בחודש, והילדים שלו עדיין הולכים לשיעורי רכיבה, לקייטנות, לחוגים ולבריכה כאילו לא קרה דבר", אומר ש'. "הם גם משלמים שכר טרחה עצום לעורכי הדין מהכספים שהוא גנב מאיתנו. המשפחה הזאת חיה על הכספים של הקורבנות. זה כאילו שהפרקליטות עיוורת. למה היא לא שואלת את השאלות האלה?".

תגובות הפרקליטות וכונס הכנסים

תגובת משרד המשפטים, בשם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "ראשית יצוין כי מרגע קבלת חומר החקירה בפרקליטות, העבירו הפרקליטים המטפלים בתיק, מיוזמתם, לידי הנפגעים, את מספרי הטלפון הניידים ואת כתובות הדוא"ל שלהם ומאז עומדים הפרקליטים בקשר יומיומי עם הנפגעים, גם בשעות לילה מאוחרות, ועונים להם על כל שאלה ושאלה. נוסף על כך, וכחלק מההכנה לקראת דיוני ההוכחות, נפגשו הפרקליטים עם כארבעים נפגעים בהליך 'ראיון עד'.

"במסגרת הדיונים המקדמיים בבית המשפט, הצהירה ההגנה כי בכוונתה לנהל משא ומתן עם התביעה מתוך כוונה להגיע להסדר טיעון. נדגיש כי הסדר הטיעון טרם נחתם. משמעות ההסדר המסתמן הוסברה לנפגעים וכן הוסברה והודגשה עמדת התביעה, כפי שגם הוצגה בבית המשפט, כי יש חשיבות רבה לכך שהנפגעים יקבלו את כספם (כולו או חלקו) ואם ערן מזרחי יחזיר לנפגעים את כספי הגניבה, הרי התביעה תהיה גמישה בעניין תקופת המאסר. אם מזרחי יטען שאין לו כסף להחזיר לנפגעים, הרי עמדת התביעה למאסר תהיה מחמירה הרבה יותר, תוך שקלול הפסיקה הקיימת וחומרת העבירות שבהן מדובר.

"נזכיר, המדינה החליטה לוותר על הווילה של מזרחי שחולטה לטובתה על מנת להפנות כספים לטובת הנפגעים במסגרת הליך הכינוס. עוד הוסבר לנפגעים כי למרות שאין להם זכות סטטוטורית להשמיע את עמדתם בפני בית המשפט טרם החתימה על הסדר הטיעון, ביקשו הפרקליטים מהנפגעים להעביר להם ישירות או באמצעות כונסי הנכסים את עמדתם העקרונית שתובא בפני בית המשפט בבוא העת. נוסף על כך, הובהר לנפגעים כי אם יהיה מתווה של הסדר טיעון, הרי יודיעו להם זאת לפני שהסדר כזה ייחתם".

תגובת כונס הנכסים, עו"ד איתן ארז: "אני נוהג לומר לנושים וללקוחות את האמת, גם אם היא קשה. אין ספק שלניזוקים נגרם נזק כבד מאוד על-ידי ערן מזרחי והסובבים אותו. לא רק שמזרחי איננו משתף פעולה עם הליך הכינוס, ולא מוסר שום מידע או מסמכים, הוא אף חותר לעסקת טיעון מבלי לפצות את הקורבנות. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה היקף הנשייה שיאושר בסופו של דבר, ועוד פחות ידוע מה הסכום שיחולק בין הנושים. מזרחי עושה כל שביכולתו כדי לשבש את הליכי הכינוס ורעייתו יעל אף דורשת שקופת הכינוס תעביר לה כ-3 מיליון שקלים, דבר שהח"מ מתנגד לו בתוקף. מיטלטלין רבים ויקרים של בני הזוג, לרבות תכשיטים ב-408 אלף שקל, 'נעלמו' בסמוך לתחילת הליך הכינוס כאשר החייב ורעייתו מממנים סוללה של חמישה עורכי דין יקרים, שיטפלו בענייניהם.

"צפויים בתיק הליכים נוספים שאין זה המקום לפרטם. יש לזכור שתיקי פשיטת רגל מסוג זה, שנמנים עם הגרעין הקשה ביותר של נוכלויות מקצועיות, אורכים בין ארבע לשמונה שנים בדרך כלל, כאשר הם מלווים במאסר בפועל של פושט הרגל. במקרים דומים בארץ ובעולם בנסיבות כה קיצוניות, לעולם אין הנושים מקבלים את כל כספם בחזרה וכמובן שהדיבידנד הסופי יתבהר רק בהמשך הדרך. אין זה רציני לפזר הבטחות שווא לנושים. החשוב הוא לנסות להביא את המקסימום ולא לפזר סיסמאות או מספרים".

עו"ד מיכה פטמן, סנגורו של ערן מזרחי, סירב להגיב או להתייחס לדברים שעולים בכתבה.