"טרנד ינואר" קובע: סיכוי של 73% לראלי בשווקים השנה

מחקר של S&P את התנהגות המדדים בארה"ב ב-84 השנים האחרונות קובע: עליות בשווקים בחודש ינואר, מובילות ב-73% מהמקרים לטון חיובי בשווקים גם בהמשך השנה

האם אנו בדרך לשנה של עליות שערים בשווקים? אם לוקחים את העליות של חודש ינואר הנוכחי בחשבון - אשר מהוות אינדיקציה סטטיסטית לכיוון השווקים בהמשך השנה - התשובה היא חיובית.

למרות נתוני הצמיחה מהאכזבים בארה"ב שפורסמו אמש - ושלחו את מדד ה-S&P500 לירידות של 0.4% - המדד עדיין מציג עליה של 5.3% מתחילת השנה. גם הדאו ג'ונס עלה בכ-6.2%, במה שמסתמן כחודש ינואר הטוב ביותר לדאו מאז 1988. הנאסד"ק רושם לבינתיים עלייה של כ-4% מתחילת החודש.

לפי הסטטיסטיקות, "טרנד ינואר" הוא אינדיקציה מהותית לכיוון השווקים בהמשך השנה: ב-61 מתוך 84 השנים האחרונות, עליות בחודש הראשון של השנה הוביל למגמה חיובית בשנה כולה - כ-73% מהמקרים. כך עולה ממחקר שביצע הווארד סילוורבלט מחברת הדירוג S&P.

אתמול דווח כי המשק האמריקני התכווץ באופן מפתיע ברבעון הרביעי של 2012 בשיעור של 0.1%, בעוד אנליסטים ציפו לצמיחה חיובית של 1%. זאת, יש לציין, בהשוואה לצמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של 2012.

המדדים המרכזיים בוול סטריט הגיבו בצניחה לפרסום הנתון, אולם המדדים ננעלו בסופו של יום המסחר בירידות קלות בלבד - והחודש עדיין מסתמן כינואר הטוב ביותר ל-S&P500 מאז 1997. זאת, בעוד בשוק מעריכים כי ההתכווצות החריגה בצמיחה נובעת מירידה חדה בהיקף הוצאות הביטחון של ארה"ב - שירדו לרמתן הנמוכה ביותר מאז 1972, וגוזרות על חישוב נתוני הצמיחה.

"יידרשו חדשות רעות במיוחד כדי לגרום לשווקים לרדת", אומר רנדי פרדריק, מנהל מחלקת הנגזרים בבית ההשקעות צ'ארלס שווב. "יש סיכוי לתיקון בטווח הקצר, של כ-3-4%, אולם לאחר מכן השוק ישוב לעלות לשיאים חדשים".