העריצות בכדורגל הארגנטיני תסתיים אחרי 36 שנים

הנשיא השנוי במחלוקת של התאחדות הכדורגל הארגנטינית, חוליו גרונדונה בן ה-81, יפרוש מתפקידו ב-2015: "אני עייף"

הנשיא הנצחי של התאחדות הכדורגל הארגנטינית, חוליו גרונדונה, הצהיר כי יסיים את תפקידו ב-2015, אז תסתיים הקדנציה הנוכחית שלו בארגון. "אני עייף. מנהלים צעירים ממני יחליפו אותי לאחר מכן", אמר העסקן בן ה-81, המכונה "הסנדק", בראיון לתחנת "רדיו 10" המקומית.

גרונדונה ישמש כנשיא התאחדות הכדורגל של ארגנטינה 36 שנים רצופות, מאז 1979, שנים ארוכות בהן שמו נקשר להצלחות רבות, אך גם לשערוריות, כוחניות, וחשדות כבדים לשחיתות.

למרות גילו המתקדם והצהרות העייפות שלו, גרונדונה הודיע כי לא יוותר בינתיים על כובעו השני - תפקידו הבכיר בפיפ"א, שם הוא משמש כסגן הנשיא של ספ בלאטר, וחבר "הוועד המנהל" של ארגון הכדורגל העולמי מאז 1988.

תחת פיקוחו של גרונדונה, הגיעה נבחרת ארגנטינה להישגים מרשימים (זכייה במונדיאל 1986 והפסד בגמר 1990). בנוסף, תחתיו זכתה הנבחרת האולימפית של ארגנטינה בשתי מדליות זהב.

עם זאת, שמו נקשר רבות לשערוריות. כך למשל השבוע, כשתחקיר מקיף של מגזין "פראנס פוטבול" טען כי הקטארים הציעו לגרונדונה להזרים כספים גדולים לכדורגל הארגנטיני המידרדר כלכלית, בתמורה להבטחת הקול שלו בהצבעה על מארחת המונדיאל בשנת 2022.

בשנת 2003, כשנשאל על רמת השיפוט בכדורגל הארגנטיני בעקבות תצוגה לא טובה של אחד השופטים, אמר: "אני לא מאמין שיהודי יכול לשפוט ברמות האלו. זו עבודה קשה להיות שופט, ואתם יודעים, יהודים לא אוהבים לעבוד קשה".