חשד למעילה במאות אלפי שקלים בהפועל פתח-תקווה

החשודים הוציאו את הכסף במסווה של הלוואות שנטלו לטובת קופת הקבוצה - אך בפועל חושדת המשטרה כי הכסף נלקח לכיסם הפרטי

המשטרה חוקרת חשד למעילה בהיקף של מאות אלפי שקלים במועדון הכדורגל של הפועל פתח-תקווה.

בימים האחרונים עיכבה המשטרה לחקירה 4 בעלי תפקידים בכירים בהווה ובעבר בעבר בהפועל פתח-תקווה, בחשד כי הוציאו במירמה מהמועדון כספים רבים אותם שלשלו לכיסם הפרטי.

בין העצורים נמצא אחד ממאמני הקבוצה בעבר. מעצרים נוספים צפויים בימים הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי על-פי החשד, בין היתר, החשודים הוציאו את הכסף במסווה של הלוואות שנטלו לטובת קופת הקבוצה. בפועל חושדת המשטרה כי הכסף נלקח לכיסם הפרטי של המעורבים ולא הושקע במועדון.

הארבעה, ששמותיהם עדיין אסורים לפרסום, חשודים גם בביצוע עבירות של הלבנת הון והעלמת מס, ולאור האמור גם רשות המסים מעורבת בחקירה. יצוין כי הפרשה נחשפה לראשונה על-ידי כתבת קול ישראל, עדי מאירי.

החשד במעילה בהפועל פתח-תקווה עלה במהלך חקירת "הכדור המרכזי" ומהווה התפתחות של פרשת "הכדור המרכזי", שבמסגרתה נחקר חשד להטיית משחקים בליגת העל בכדורגל.

פרשת "הכדור המרכזי", שהיא כאמור נפרדת לפרשה הנוכחית, התפוצצה ביוני 2011, אז נעצרו מספר אנשים מעולם הכדורגל, ובהם ראשי מועדון הפועל פתח-תקווה דאז: תומר סיני, דני לוי וגל חצור. בנוסף, נחקר המאמן יובל נעים, שאימן את הפועל פתח-תקווה ובהמשך שימש גם כמאמן בית"ר ירושלים (עד שפוטר). כיום מאמן נעים את הפועל עכו. עוד עצור בפרשה היה בן כהן, שנחשב כמי שמשתייך לארגון הפשע של עמיר מולנר.

בהמשך הפרשה, שבה לא הוגשו כתבי אישום, נחקר תחת אזהרה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. בין היתר נחקר לוזון בנוגע למעורבות בשיבוץ השופט למשחק של הפועל פתח-תקווה מול הפועל אשקלון בעונה שעברה. יו"ר ההתאחדות הכחיש את כל החשדות נגדו.

לפני כשנה העבירה המשטרה את תיק החקירה בפרשת "הכדור המרכזי" לידי הפרקליטות.