יש בועה? דמרי וילדיו ירכשו מהחברה דירות בכ-10 מיליון שקל

אסיפת בעלי מניות שזומנה על-ידי חברת הבנייה י.ח דמרי לשבוע הבא תתבקש לאשר לא פחות מ-6 עסקאות למכירת דירות לבני המשפחה השולטת

שלושת ילדיו של יגאל דמרי ירכשו חמש דירות, ואילו הוא עצמו ירכוש לו ולאישתו דירה בנתניה תמורת 3.3 מיליון שקל

אסיפת בעלי מניות שזומנה על-ידי חברת הבנייה י.ח דמרי לשבוע הבא תתבקש לאשר לא פחות משש עסקאות למכירת דירות לבני המשפחה השולטת, תמורת כ-10 מיליון שקל בסך הכול. ל"גלובס" נודע כי לאנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, יש כמה הסתייגויות מהעסקאות הללו, בהתאם למדיניותה בנוגע לעסקאות עם בעלי עניין.

תחילת הפרשה באוגוסט 2012, אז אישר דירקטוריון דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, את העסקאות הבאות: שרין דמרי (בתו של בעל השליטה, המועסקת בחברה) תרכוש דירה בת 4 חדרים בקומה ה-17 בפרויקט "West" באשקלון, תמורת 1 מיליון שקל, ודירה נוספת בת 5 חדרים בקומה ה-17 בפרויקט "מגדלי סוקולוב" בבאר שבע, תמורת 1.1 מיליון שקל.

בניו של בעל השליטה, חזי ואופיר דמרי, המועסקים אף הם בחברה, ירכשו כל אחד מיני פנטהאוז (5 חדרים בקומה ה-25) בפרויקט "טריו" בנתניה, תמורת 1.8 מיליון שקל כל אחד.

חזי ירכוש דירה נוספת (4 חדרים בקומה ה-6) בפרויקט "דמרי בנווה חורש" בנתיבות, תמורת 840 אלף שקל. יגאל דמרי עצמו ואשתו איריס ירכשו דירה (5 חדרים בקומה ה-13) בפרויקט "מגדלי דמרי על הים" בנתניה, תמורת 3.3 מיליון שקל.

נימוקי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לאישור העסקאות: "התמורה עבור הדירות סבירה וראויה בנסיבות העניין, בהתבסס על נתונים לעסקאות מכר של דירות בשטח דומה ובקומות סמוכות בבניינים השונים בפרויקטים של החברה ובהתבסס על חוות דעת שמאיות... רכישת דירה על-ידי בעל השליטה מביעה אמון בחברה ובפרויקט".

רשות ני"ע דרשה אסיפה

דמרי הסבירה באוגוסט 2012 שדי באישור הדירקטוריון לביצוע עסקאות המכירה, בהסתמך על סעיף "תקנות ההקלות" לחוק החברות, אלא של"גלובס" נודע, כי בהתערבות רשות ני"ע נדרשה החברה להביא את העסקאות לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. בפעם הראשונה זומנה האסיפה ל-21 בינואר, לאחר מכן ל-31 בינואר, וכעת ל-11 בפברואר.

אין זאת הפעם הראשונה שחברת דמרי נדרשת להבהרות בגלל עסקאות עם בעלי עניין. כמו חברות נדל"ן רבות במקומותינו, גם דמרי היא חברה משפחתית, המעסיקה לא פחות מעשרה מבני המשפחה בתפקידים שונים, לא כולל היועץ החיצוני חזקיה דמרי, אביו של יגאל. עלות העסקתו של יגאל דמרי, המכהן בתפקיד המנכ"ל, מסתכמת בכ-10 מיליון שקל בשנה.

החברה, הנסחרת בשווי של 464 מיליון שקל, הוקמה ב-1989 על-ידי חזקיה ובנו יגאל, המחזיק כיום ב-77% ממניותיה. בית ההשקעות אקסלנס, שמחזיק ב-8% ממניות דמרי, וחברת הראל, המחזיקה ב-6%, הם בעלי המניות הגדולים מקרב הציבור, שיכריעו האם לאשר את רכישת הדירות על-ידי בני המשפחה.

דמרי בונה כיום 2,093 יחידות דיור ב-19 פרויקטים ברחבי הארץ, מתוכן נמכרו 712 דירות בשווי כספי של כ-836 מיליון שקל. החברה סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 ברווח נקי של 26 מיליון שקל, לאחר רווח של 72 מיליון שקל בשנת 2011 כולה.

הדירות
 הדירות