פרופ' שחר ליפשיץ: בטווח הקצר צריך לוותר על גיוס חרדים

ליפשיץ, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, בראיון לתוכנית "יום הדין" בגלובס TV: "אני חושב שבטווח קצר נכון לוותר לחרדים על גיוס לצה"ל - אבל לכרוך את זה בחיוב לימודי ליבה והשתלבות בשוק העבודה"

"אנחנו נמצאים בימים הראשונים למשא-ומתן הקואליציוני בין הסיעות שאמורות להרכיב את הקואליציה - הליכוד ביתנו, יש עתיד, ש"ס, הבית היהודי, יהדות התורה. אחד הנושאים שיעמדו במרכז הדיונים הללו של המשא-ומתן, וגם עמדו במערכת הבחירות בלב הדיונים, זה נושא השוויון בנטל. היום, שנה אחרי ביטול חוק טל על-ידי בג"ץ, אתה רואה פתרון שיאפשר הסדר בנושא הזה. איזה מין שפן מהכובע".

כך אומר פרופ' שחר ליפשיץ, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, בראיון לתוכנית "יום הדין" בגלובס TV.

לדבריו, "אני חושב שיש חלון הזדמנויות לעשות סדר מחודש לא רק בשיוויון בנטל אלא בכל היחסים של דת ומדינה בישראל. כמובן ששוויון בנטל זה אחד הנושאים הכואבים שבהם. וגם כאן צריך חוכמה. אני חושב שהכיוון שמסתמן הוא לעשות ויתור בטווח קצר בנושא צבא בעבור התחייבות ארוכת-טווח להשתלבות החרדים בכלל החיים בשוק העבודה עם לימודי ליבה. עסקת חבילה כזאת נראית עסקת חבילה נכונה".

- ויתור של מי - של המדינה לחרדים על גיוס?

"בטווח קצר. מאוד דומה למתווה לפיד במובן הזה".

- מה זה אומר טווח קצר?

"טווח קצר. לא אספור שנים. אני חושב שבטווח קצר נכון לעשות ויתור על גיוס חובה לצבא - אבל לכרוך את זה בחיוב לימודי ליבה והשתלבות בשוק העבודה. ואז אחרי כמה שנים, כשכבר תהיה פרקטיקה שחרדים מצויים בשוק העבודה והם לא בני-ערובה של המחנה שלהם, אז אפשר יהיה גם לדבר על שירות צבאי".

צפו בראיון המלא עם פרופ' שחר ליפשיץ בתוכנית "יום הדין" בגלובס TV.