דיוויד וו: רגע האמת של הכלכלה האמריקאית מתקרב במהירות

האסטרטג הבכיר של בנק אוף אמריקה - מריל לינץ', טען בראיון ל"בלומברג" כי השווקים יותר מדי רגועים ולא מפנימים את הסכנה של המשבר הפיסקלי הבא בארה"ב - שורת קיצוצים והעלאות מסים שתיכנס לתוקף בתחילת מארס

דיוויד וו, האסטרטג הנודע של בנק אוף אמריקה - מריל לינץ', טען בראיון ל"בלובמרג" בסוף השבוע כי "רגע האמת של הכלכלה האמריקאית מתקרב במהירות".

וו ציין כי קיים פער בין רמת השיא שבה נמצא מדד הבנצ'מרק של ארה"ב - ה-S&P 500, לבין הרמה שבה נמצא סנטימנט הצרכנים. האסטרטג הנודע טוען שאם ייכנסו לתוקף, בחודש הקרוב שורה של קיצוצים והעלאות מסים, הן ישפיעו בצורה ניכרת על הצריכה הפרטית והיא עשויה לרדת בחדות.

וו אמר כי אם התרחיש הזה ייצא לפועל הוא עשוי להשפיע על הצריכה הפרטית רק מספר חודשים מאוחר יותר, בשל העובדה כי יקח זמן לאנשים להבין את העובדה שתלוש המשכורת שלהם נפגע. וו הוסיף וטען כי גם במקרה ההפוך, כאשר הקיצוץ במסים נכנס לתוקף ב-2011, הצריכה הפרטית עלתה רק מספר חודשים מאוחר יותר.

"הזרז או רגע האמת של הכלכלה האמריקאית עלול להיות כאשר ארה"ב תתמודד עם משבר ה-sequestration", הוא הצהיר והתייחס למשבר הפיסקלי הבא (ה-sequestration) - שורת קיצוצים והעלאות מסים שאמורה להיכנס לתוקף בתחילת חודש מארס. "להשקפתנו, השווקים יותר מדי רגועים לגבי האפשרות שהמדיניות הפיסקלית הזו תיושם במלואה ותגרור ירידה חדה בצריכה הפרטית בחודשים שלאחר מכן", הוא אמר. "אנו סבורים כי הדולר האמריקאי והאג"ח של ארה"ב ירכזו עניין בחודשיים הקרובים".