עקב מעבר "כלבוטק": רשת קוראת לבטל את הצו לגבי "הישרדות"

רשת טוענת כי התביעה של ערוץ 10 הוגשה בחוסר תום-לב קיצוני ותוך טענות שסותרות את התנהלות ערוץ 10 עצמו, שעשה לרשת "מחטף" עם "כלבוטק"

הסאגה המשפטית בין זכיינית ערוץ 2 רשת לבין ערוץ 10 נמשכת, כשהפעם על הפרק המעבר של התוכנית "כלבוטק", אחת מתוכניות הדגל של רשת, לשידור בערוץ 10.

ברשת שלחו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה לסילוק התביעה ולביטול צו המניעה הזמני של ערוץ 10 נגד רשת בגין "המחטף" שביצעה לכאורה הזכיינית עם התוכנית "הישרדות", ששודרה במשך שנים בערוץ 10.

ברשת טוענים כי בקשותיו של ערוץ 10 הוגשו בחוסר ניקיון-כפיים משווע, בחוסר תום-לב קיצוני ותוך טענות שסותרות את התנהלותו של ערוץ 10 עצמו.

ברשת טוענים כי בעוד ערוץ 10 התלונן נגד רשת כי ביצעה "מחטף" לתוכנית "הישרדות", הוא עשה את אותו הדבר עם התוכנית "כלבוטק". ולא רק זאת, אלא שהמגעים בין הצדדים - ערוץ 10 ורפי גינת, מגיש ויוצר התוכנית - הגיעו לכדי הבנה כבר לפני 3 חודשים, עוד לפני החלטת בית המשפט בדבר בקשת צו המניעה של ערוץ 10 נגד הפקת "הישרדות" ברשת.

ברשת טוענים כי דבר מעברם של גינת ו"כלבוטק" לערוץ 10 נודע להם 3 שעות בודדות לאחר אירוע הרמת כוסית משותף במשרדי רשת לסיכום עונת השידורים ה-14 של תוכנית התחקירים ברשת. במעמד זה נשא דברים מנכ"ל רשת, אבי צבי, והבהיר כי בקרוב ייפגשו כולם שוב להמשך הפקת ושידור העונה הבאה של "כלבוטק".

לדברי משרד עורכי הדין ש. הורוביץ ושות', המייצג את רשת, איש מאנשי "כלבוטק" לא הזכיר ולו ברמז כי אין בכוונתם להפיק את התוכנית עבור רשת בעונה הבאה או כי התוכנית תשודר בערוץ 10 דווקא.

מהלך זה, מציינת רשת בבקשה הדחופה לבית המשפט, נעשה תוך הפרה יסודית של סעיף האופציה הבלעדית שמוקנית לרשת בהסכם של עם מפיקת "כלבוטק", חברת "עולם הספורט".

למעשה, ברשת טוענים כי ערוץ 10 בתביעתו - המתבססת על טענות בדבר "אי-מעבר תוכניות בין ערוצים", "פניות במחשכים", "חציית קווים אדומים" וכדומה - "אינו מהסס, אפוא, להעלות טענות כאמור בפני בית המשפט, ובו-בזמן לפעול בדיוק באותה דרך פסולה, לשיטתו, וזאת 'במחשכים' ו'בהיחבא' כטענותיו הוא", נכתב בבקשה.

כן נכתב כי "ערוץ 10 פועל במופגן ובמובהק נגד אותן נורמות ממש - נאה דורש ואין נאה מקיים".

ברשת מציינים כי "כלבוטק" שודרה על-ידי רשת לאורך השנים, כי גינת נחשב לאחד הטאלנטים הבולטים שלה, וכי התוכנית שודרה מול "הישרדות" של ערוץ 10 ואף לעיתים זכתה לרייטינג גבוה ממנה.

להערכת רשת, ערוץ 10 אף יבחר לשדר את "כלבוטק" מול ימי השידור של רשת, "ובכך יימצא החוטא - ערוץ 10 - נהנה פעמיים, והכול על חשבונה של רשת, ובאופן בלתי ראוי, בלתי הגון ובלתי קביל בעליל".

לסיכומה של הבקשה, נכתב כי יהיה זה מוצדק לדחות את תביעתו של ערוץ 10 על הסף, כאמצעי דחוף ומיידי להקטין את נזקיה של רשת, לבטל כליל את צו המניעה שניתן לטובת ערוץ 10 ולאפשר לרשת להפיק ולשדר את "הישרדות" - בטח כשידיה של רשת בכל הנוגע להפקת "הישרדות" נקשרו כליל, בעוד ערוץ 10, לטענתה, יכול להמשיך לפעול להפקת התוכנית "כלבוטק" ללא הפרעה.

"מהומה על לא מאומה"

ע"ד ברוך כצמן, המייצג את ערוץ 10 בעניין "הישרדות", מסר בתגובה כי "מדובר בניסיון נוסף, שסופו ידוע, של צד שאינו מוכן לקבל הכרעה חלוטה של בית משפט העליון. הפעם, בדרך לא דרך, היא מנסה לפתוח בהליך נוסף שהינו בגדר מהומה על לא מאומה, פשוט ערבוב מין בשאינו מינו. ערוץ 10 ימסור את תגובתו המלאה לבית המשפט ויבקש לחייב את רשת בהוצאות בגין הליך-סרק נוסף מבית מדרשה".