משקיעים: אלו האירועים שינווטו את כיוון השווקים השבוע

כלכלני גולדמן זאקס מציינים מספר אירועים מרכזיים, אשר ישפיעו על כיוון השווקים השבוע ■ בין היתר: נאום אובמה, פגישת האירו-גרופ ופורום ה-G20

אילו אירועים צפויים להשפיע על כיוון השווקים השבוע? בסקירת עיתית של גולדמן זאקס, מציינים כלכלני בנק ההשקעות מספר אירועים כאלה - ובראשם, נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, אשר צפוי להתמקד בעיקר בסוגיות כלכליות ומצב שוק התעסוקה המקרטע במדינה, וכן ההתפתחויות באירופה.

"התחושה הכללית היא שתשומת הלב בשווקים ממוקדת בכמה אירועים בשבוע הקרוב", כותבים כלכלני הבנק, תוך שהתייחסו לנאום "מצב האומה" של אובמה - אשר צפוי לשאת דברים בקונגרס בליל שלישי, ולהתייחס לקיצוצים שעשויים להיכנס לתוקף ב-1 במארס - בהיקף של 85 מיליארד דולר.

"חשוב מכך, צריך לשים לב לכותרות מפגישת שרי האוצר של גוש האירו וכן לפגישת פורום ה-G20 בסוף השבוע", לשון הסקירה. "המשקיעים יגיבו במהרה לחדשות הנוגעות להתפתחויות השונות באירופה - ובכללן כינון מנגנון הייצוב האירופי (ESM) ומנגנון הפיקוח על הבנקים ביבשת".

שרי האוצר של גוש האירו, כאמור, צפויים להיפגש היום בבריסל כדי לדון בתוכניות החילוץ לקפריסין וליוון, על רקע הטלטלות הפוליטיות באיטליה (העומדת בפני בחירות, ב-24-25 בפברואר) וספרד - אשר ראש ממשלת מריאנו ראחוי מואשם בשחיתות והעלמות מס.

ברקע, מתגברת באירופה הדאגה מחזרה ל"תסריט יולי 2011", כאשר תשואות איגרות החוב הממשלתיות של איטליה וספרד החלו לנסוק - ו"פלירטטו" עם רף ה-7%. זאת, לאור החשדות נגד ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי בדבר מעורבותו בפרשיית שחיתות והעלמות מסים, וכן לאור אי-היציבות הפוליטית באיטליה - העומדת בפני בחירות.

בפתח יום זה, תשואות האג"ח האיטלקיות והספרדיות ממשיכות לעלות - בעוד התשואות על האג"ח של ספרד ל-10 שנים עולות בכ-23 נקודות בסיס לרמה של 5.4%, ואילו תשואות האג"ח של איטליה עולות ב-14 נקודות בסיס ל-4.47%.